تقویت حافظه با 5 روش ساده
 آیا اخیراً پیدا کردن کلید، به خاطر سپردن نام و قیافه‌ها  برای شما دشوار شده است؟ نگران نباشید با اتخاذ چند روش طبیعی اثبات ‌شده، می توانید حافظه  تان را بهبود دهید.

روش های تقویت حافظه

 

خواب خوب شبانه

حتماً در این فکر هستید که چگونه می‌توانید حافظه تان را بهبود دهید؟ باید بدانید که روند بهبود حافظه با  استراحت شروع می‌شود. سعی کنید 30 دقیقه زودتر از ساعت معمول به خواب بروید. این کار را ادامه دهید تا خواب کافی داشته باشید.

 

پاک کردن ذهن

قبل از این که خود را درگیر کار یا فعالیتی کنید که به یادآوری و به خاطر سپردن اطلاعات جدید نیاز دارد، کافی است  چشمانتان را ببندید ، ذهن خود را خالی کنید و حداقل به مدت 2 دقیقه  نفس عمیق بکشید. نفس عمیق به پاکسازی ذهن و کاهش هورمون های استرس کمک می کند و در پی آن توانایی مغز برای جذب اطلاعات جدید، تقویت می شود.

 

آموزش تمرکز

هنگامی ‌که می خواهید اطلاعات جدیدی را به خاطر بسپارید، موارد دیگر را از مغزتان پاک کنید و به طور فعال روی اطلاعات جدید متمرکز شوید. توجه کامل به یک موضوع، به ثبت آن در حافظه کمک می کند.

 

مکمل افزایش حافظه

اگر قرار است در آزمونی شرکت کنید و باید اطلاعاتی را به خاطر بسپارید، ژینکو مصرف کنید که یک آنتی‌اکسیدان قوی است و از گیاهان مؤثر در تقویت حافظه و یادگیری به شمار می رود.

 

قهوه بنوشید

یک یا دو فنجان قهوه در روز بنوشید. نتایج مطالعات نشان می دهد که کافئین  موجود در قهوه باعث افزایش هوشیاری و تقویت برخی انواع حافظه می‌شود. براساس مطالعات، خطر بروز بیماری آلزایمر در افرادی که قهوه می‌خورند  کمتر است.

 

ورزش کنید

نتایج مطالعه روی مغز موش‌ها و انسان‌ها نشان می دهد که تمرینات منظم روند بازیابی حافظه را بهبود می بخشد. تناسب‌اندام در افراد مسن به کند شدن روند کاهش حافظه کمک می‌کند. ورزش منظم  می‌تواند حافظه مکانیکی  را بهبود بخشد. ورزش منظم به بهبود توانایی‌های شناختی منجر می‌شود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com