آداب استفاده ار تلفن همراه در میهمانی و مکان های عمومی
استفاده از تلفن همراه در مکان های عمومی قانون و قواعدی دارد که بهتر است بدانید و به آنها پایبند باشید.

حتما شنیده‌اید که می‌گویند تلفن‌ همراه مانند برخی وسایل شخصی همچون مسواک است. روشن است که استفاده از این وسیله و همچنین برخورد دیگران با آن آدابی دارد که برخی مواقع کمتر رعایت می‌شود. در ادامه این مطلب را بخوانید.

آداب استفاده از تلفن همراه 

خیلی از والدین به راحتی تلفن‌ همراه را به‌ عنوان اسباب‌ بازی در اختیار کودکان گذاشته و آن‌ها را به تعبیر خود با این وسیله شخصی سرگرم می‌کنند تا بتوانند به کارهای خود رسیدگی کنند. البته همه خانواده‌ها دوست دارند فرزندانشان با علم و فناوری آشنا شوند تا در مسائل درسی و آموزشی بتوانند به آن‌ها کمکی کرده باشند، اما این آموزش به چه روش یا بهایی قابل اجرا است؟ به گفته روان‌شناسان، استفاده زود هنگام کودکان و نوجوانان از تلفن‌همراه و بخصوص شبکه‌های اجتماعی موجود در بستر آن می‌تواند آسیب‌زا بوده و کودک را از بازی‌های متناسب و فعالیت بدنی دور کند.
 

و اما درباره بزرگ‌ترها!

_ هیچ‌ گاه به تلفن‌ همراه کسی سرک نکشید و تلاش نکنید از محتوی آن سر دربیاورید، چرا که ورود به حریم خصوصی فرد محسوب می‌شود. همچنین هر گاه تلفن‌ همراه شخص مثلا روی میز قرار داشت و در غیاب صاحبش برایش پیامی آمد، اخلاق حکم می‌کند به محتوای آن پیام نگاه نکرده و آن را نخوانیم.

_ در وسایل حمل‌ و نقل عمومی مانند مترو یا اتوبوس هم سرک کشیدن به تلفن‌ همراه طرف و کنجکاوی به کاری که با آن می‌کند عملی ناپسند است.

_ متقابلا صاحبان تلفن‌ همراه نیز باید در فضای مناسب از این وسیله استفاده کنند. مثلا صحبت با تلفن‌ همراه در فضاهای محدودی، چون تاکسی، تمرکز و آرامش راننده و سایر سرنشینان را برهم می‌زند. بیمارستان نیز جزو این فضاهاست. در این حالت باید منتظر ماند تا امکان خروج از فضای محدود فراهم شود و بعد اقدام به صحبت با تلفن‌همراه کرد.

_ همچنین استفاده از تلفن‌ همراه در مهمانی‌ها و زمانی که در جمع هستیم عملی جالب و پسندیده نیست و به نوعی بی‌احترامی به جمع محسوب می‌شود. حتی بی‌ صدا کردن زنگ تلفن‌ همراه در مهمانی‌ها نیز در برخی مواقع عملی مودبانه است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : jamejamonline.ir