مثبت اندیشی با 7 روش ساده
مثبت اندیشی یکی از رموز اصلی خوشبختی و دست پیدا کردن به موفقیت است که در علم روانشانسی هم ثابت شده است.

مثبت اندیشی یکی از ثابت شده ترین عوامل پیشرفت است. فرقی نمی کند که مرد باشید یا زن، دانشجو باشید یا شاغل، جوان باشید یا پیر، چراکه در همه این حالت ها برای زندگی تان اهدافی دارید و نرسیدن به هرکدام از آن ها باعث ناراحتی و حتی ناامیدی در زندگی تان خواهد شد. تحقیقات متعدد روان شناسی ثابت کرده است که انسان های مثبت اندیش، شانس بیشتری برای موفقیت نسبت به انسان های منفی نگر در همه عرصه های زندگی شان دارند و لذت بیشتری هم از زندگی می برند. آن ها معمولا با ایجاد کوچک ترین مشکلی، در ناامیدی و احساس شکست غرق نمی شوند و سعی می کنند هر چه سریع تر راهی برای مدیریت موقعیت پیدا کنند. انسان های مثبت اندیش اعتقاد دارند که همه مشکلات حل نخواهند شد و تنها کافی است با امید به آینده روشن و اعتماد به نفس، همه تلاش تان را برای حل مشکلات به کار ببرید.

توصیه هایی برای مثبت اندیشی

دانستن مزایای جسمی و ذهنی داشتن تفکر مثبت که حال تان را بهتر می کند و حتی احتمال ابتلا به فشار خون بالا، افسردگی و استرس را کاهش می دهد، یک سوال را در ذهن تان مطرح خواهد کرد. چگونه می توان مثبت اندیش و مثبت نگر شد؟ اگر می خواهید افکار تاثیرگذاری داشته باشید و مثبت تر بیندیشید، به توصیه هایی که در ادامه مطرح می شود، عمل کنید.

برای مثبت اندیشی بر نکات مثبت هر چند کوچک، تمرکز کنید

اگر در تمام طول روز فقط از مشکلات تان صحبت کنید، هیچ اتفاق خوبی برای شما نخواهد افتاد. روی نکات مثبت تمرکز کنید، هرچند که کوچک و ناچیز باشد. به طور مثال زمانی که در ترافیک گیر کرده اید از گوش دادن به آهنگ مورد علاقه تان لذت ببرید.

شروع روز با نگاه مثبت یکی دیگر از راه های مثبت اندیشی است

هرطور که صبح خود را آغاز کنید تا پایان شب همان گونه خواهد بود. آیا تا به حال دیر از خواب بیدار شده اید؟ به احتمال زیاد در آن روزها، احساس کسالت و بی حوصلگی بر شما غلبه خواهد کرد و حس می کنید که «امروز روز من نیست» . این پیش داوری منفی درباره روزی که در پیش دارید، کل روز شما را خراب خواهد کرد. به جای این جمله، جلوی آینه بروید و با خود صحبت کنید! خیلی راحت به خودتان بگویید که باید روز خوبی در انتظارم باشد. از جملات مثبت استفاده کنید تا روزی عالی داشته باشید.

حفظ و تقویت حس شوخ طبعی در موقعیت های ناراحت  کننده

به خودتان آموزش دهید که حتی در موقعیت های بد هم می توان خندید. از دل تمام تراژدی ها می توان یک داستان طنز بیرون کشید. به اتفاق خنده داری که برایتان افتاده، بیندیشید یا احمقانه ترین اتفاقی را که در آن لحظه ممکن است برایتان بیفتد، تجسم کنید. حفظ و تقویت حس شوخ طبعی یکی از بهترین راهکارها برای برون رفت از ناامیدی مطلق است.

مهربان تر بودن با روان خود

صحبت های منفی با خود، به مرور زمان روح شما را آزرده می کند و از درون شما را می شکند و این تفکر را که «من همیشه بازنده هستم» یا «هیچ کاری را به درستی انجام نمی دهم» در شما نهادینه می کند. هر وقت متوجه شدید که دارید با خودتان با لحن منفی صحبت می کنید، به چیز دیگری غیر از مسائل خود فکر کنید، مانند فیلمی که به تازگی دیده اید یا اتفاقی که به تازگی برای دوست تان افتاده است. توصیه کلی در این قسمت این است که با خودتان مهربان تر باشید.

درس گرفتن از شکست

شما کامل نیستید، اشتباه خواهید کرد و شکست را تجربه خواهید کرد. به جای تاسف برای شکستی که خورده اید، بهتر است از آن درس بگیرید و در موقعیت های بعدی آن را دوباره تکرار نکنید. نگاه تان به شکست، کسب تجربه باشد نه تمام شدن یک ماجرا.

رفاقت با افراد مثبت نگر

هنگامی که در محاصره افراد مثبت نگر هستید، گوش شما پر از اظهار نظرها، داستان ها و پیش بینی های مثبت خواهد شد. کلمات مثبت آنان در شما نفوذ خواهد کرد و خط فکری شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. پیدا کردن این گونه جمع های دوستانه مشکل است اما حداقل می توان از حضور در جمع هایی که فقط از مشکلات حرف زده می شود، دوری کرد.

تمرکز بر  زمان حال

این جمله به معنای امروز یا این ساعت نیست بلکه به معنای همین لحظه است. ممکن است که امروز، رئیس تان شما را توبیخ کرده باشد اما آیا اتفاقی که در همین لحظه برای شما می افتد، نیز بد است؟ تمام اتفاقات بدی را که تا این لحظه برایتان افتاده است از یاد ببرید و فقط بر همین لحظه تمرکز کنید و از آن لذت ببرید. تمرکز بر اتفاقات بد، باعث ایجاد منفی نگری در رویدادهای آتی می شود.

نکته پایانی : تمامی راه حل های مطرح شده در این مطلب به راحتی قابل اعمال کردن در زندگی هر شخصی است اما کمی اراده می خواهد. نکته مهمی که همه ما از آن اطلاع داریم، تاثیر تفکر ما در اتفاقاتی است که برای مان می افتد و هرچه مثبت نگرتر باشیم، زندگی روی خوش تری به ما نشان خواهد داد. بنابراین بار دیگر به راه حل های این مطلب نگاهی بیندازید و موفقیت را مهمان زندگی تان کنید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com