مثبت اندیشی در زندگی های سخت امروزی با 6 پیشنهاد
شاید خیلی از ما واقعا ندانیم با این همه مشکلاتی که در زندگی داریم، چگونه مثبت فکر کنیم و از زندگی لذت ببریم

6 راهکار برای مثبت اندیشی

به اعتقاد کارشناسان شما زمانی خوشبختی را احساس می‌کنید و از زندگی خود لذت می‌برید که بتوانید در هر شرایطی با دید مثبت به مسائل نگاه کنید.
باوجود همه مشکلات، نگرش شما فقط و فقط به‌خودتان بستگی دارد و هیچ عامل دیگری نمی‌تواند شما را وادار کند بدبین یا خوش‌بین باشید؛ اگرچه هر روز هزاران اتفاق مثبت و منفی در اطراف‌تان رخ می‌دهد.

بیشتر بدانید : مثبت اندیشی با 7 روش ساده

برای مثبت اندیشی از واژه‌های مثبت استفاده کنید

اگر مدام به‌خودتان بگویید «نمی‌توانم»، خودتان را متقاعد می‌کنید که واقعا ناتوان هستید. به خودتان بگویید به‌خوبی از عهده کارها برمی‌آیید یا دست‌کم همه تلاش‌تان را می‌کنید.

برای مثبت اندیشی افکار منفی را دور کنید

هنگامی که روحیه‌‌تان ضعیف است اجازه ندهید افکار و احساسات منفی آزارتان بدهند. حتی تنها برای چند ساعت در روز افکار منفی را از خودتان دور کنید و فقط روی جوانب مثبت زندگی‌تان تمرکز کنید.

برای مثبت اندیشی افکارتان را هدایت کنید

هنگامی که احساس ضعف یا اضطراب دارید این کار به شما کمک می‌کند کنترل افکار خود را به‌دست بگیرید. به یک رؤیای خوشحال‌کننده فکر کنید، یک تصویر ذهنی مثبت بسازید یا به عوامل خارجی واکنش‌های مثبت نشان بدهید تا احساسات بد را تحت کنترل دربیاورید.

مثبت اندیشی در زندگی های سخت امروزی با 6 پیشنهاد
مثبت اندیشی در زندگی های سخت امروزی با 6 پیشنهاد

خودباوری و موفقیت به هم وابسته‌ اند

هیچ‌چیز به اندازه اینکه «خودتان را باور کنید» به موفقیت‌تان تحقق نمی‌بخشد.

اشتباهات گذشته را تجزیه و تحلیل کنید

مثبت فکر کردن به‌ معنای انکار اشتباهات‌تان نیست. به جای این کار، برای فکر کردن به مسائلی که شما را به موقعیت کنونی‌تان کشانده است به‌خودتان کمی زمان بدهید تا در آینده از اشتباهات مشابه پرهیز کنید و دید مثبت‌تری نسبت به آینده داشته باشید.

برای مثبت اندیشی به خودتان اعتماد کنید

بیشتر وقت‌ها زمانی که احساس ناامیدی و ناراحتی می‌کنیم، به جای اینکه بابت کارهایی که تاکنون درست انجام داده‌ایم به‌خودمان اعتماد کنیم، تنها روی مسائل منفی و اشتباهاتی که مرتکب شده‌ایم تمرکز می‌کنیم. برای کارهایی که تا حالا به خوبی انجام داده‌اید به ‌خودتان اعتماد کنید.



بیشتر بدانید : تمریناتی برای مثبت اندیش بودن

بیشتر بدانید : مثبت اندیش باشید، تمریناتی برای کاهش بدبینی و حساسیت

بیشتر بدانید : چگونه همیشه مثبت فکر کنیم؟



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : hamshahrionline.ir