اما جالب است بدانید وسائل برقی در حالت استراحت، برق مصرف می‌کنند، ‌ به خاطر اینکه در طول شبانه روز انرژی وارد این وسائل می‌شود در صورتی که به آن نیازی نیست. پس برای صرفه جویی در مصرف برق چه باید کرد؟

این سوال امروزه دغدغه خیلی‌ها شده است: چگونه می‌شود در مصرف برق صرفه جویی کرد؟ در این نوشته سعی می‌شود جواب‌هایی عملی و ساده به این پرسش داده شود. البته باید کمی به خود زحمت داد و عادت‌های غلط را کنار گذاشت و آن‌ها را اصلاح کرد اما در عوض می‌توان مقداری پول صرفه جویی کرد و همچنین به فکر محیط زیست نیز بود.

بیشتر بدانید : چگونه برق مصرفی یخچال و فریزر را کم کنیم؟

حالت Stand-by
بسیاری از وسائل جدید حالتی به نام Stand-by دارند. این وسائل را معمولا می‌توان حتی با کنترل از راه دور دوباره فعال ساخت. و چون دیگر بسیاری از مردم از این حالت بجای خاموش کردن استفاده می‌کنند، در برخی از وسایل دیگر حتی دکمه خاموش کردن وجود ندارد.
 
اما جالب است بدانید وسائل برقی در حالت استراحت، برق مصرف می‌کنند، ‌ به خاطر اینکه در طول شبانه روز انرژی وارد این وسائل می‌شود در صورتی که به آن نیازی نیست. پس برای صرفه جویی در مصرف برق چه باید کرد؟
راحت‌ترین راه استفاده از چند راهی با دکمه قطع برق است. کسی که وسائل برقی خود را مانند پرینتر و کامپیو‌تر و تلویزیون و... به چند راهی با دکمه قطع برق، ‌ وصل کند‌، می‌تواند زمانی که از این وسائل استفاد نمی‌کند، برق ورودی به این وسائل را به کلی قطع کند. این کار به ویژه شب‌ها یا زمانی که به مسافرت می‌رویم ضروری است.
 
صرفه جویی برق در آشپزخانه
آشپرخانه پر از وسائل برقی است اما راه‌های صرفه جویی نیز همان قدر زیاد است. برای مثال کسی که به صرفه جویی فکر می‌کند همیشه یخچال و فریزر را در جای خنک تری می‌گذارد. در کل، وسایلی که باید دمای داخلی خنکی داشته باشند، هر چه در محیط سردتری قرار داشته باشند، کمتر برق مصرف می‌کنند چون که کمتر کار می‌کنند. به همین خاطر این وسایل نباید کنار منبع گرما، مثل اجاق گاز، باشند.
 
برای درست کردن غذا روی اجاق گاز باید توجه داشت که اندازه قابلمه از سطح شعله اجاق کوچک‌ تر نباشد. و گرنه بیش از مقدار مورد نیاز گرما و انرژی از دست می‌دهیم.
 
اگر برای شستن ظرف‌ها از ماشین ظرف شویی استفاده می‌کنید، تنها وقتی آن را روشن کنید که پر از ظرف باشد. همچنین اگر به جای اینکه ماشین ظرف شویی را با قابلمه و تابه‌های بسیار کثیف پر کنیم، این ظروف را با دست بشوئیم، مقدار زیادی برق صرفه جویی خواهیم کرد.
 
یک توصیه مهم نیز مربوط به زمان خرید وسائل برقی است و آن هم توجه به برچسب انرژی است. با خرید وسیله‌ای که با مصرف انرژی کمتر، بازدهی بیشتری دارد، از هنگام خرید آن صرفه جویی در مصرف برق را شروع کرده‌اید



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : fardanews.com
 

مطالب پیشنهادی :

10 بانک قدرتمند دنیا

اجناسی که در مصرف شان زیاده روی می کنیم 

با این 10 روش پول و ثروت را به سمت خود جذب کنید

چگونه به اوضاع مالی خودتان کمک کنید ؟

10 پاسخ به 10 اشتباه در مورد استفاده از اینترنت بانک !