خریدی راحت با فرزندان برای نوروز با نکات زیر
خرید با فرزندان یکی از سخت ترین کارها برای والدین است. برای یک خرید راحت با فرزندتان این نکات را دقت کنید.

یکی از امور اقتصادی خانواده ها، خرید کردن فرزندان است. خرید کردن از کارهای خوبی است که هم می تواند باعث همکاری فرزندان در امور خانه شود تا کمکی به پدر و مادر باشد و هم عاملی برای ایجاد حس مسئولیت و مهارت برای زندگی مشترک آینده آن ها باشد. همچنین گاهی خرید کردن فرزندان بزرگ تر در مواقع ضروری برای کوچک ترها، موجب ایجاد محبت بیشتر بین آن ها می‌شود. ولی در این باره باید به نکاتی توجه کرد.

 

اگر با فرزندتان به خرید می روید
_ درباره اجناسی که می خرید از آن ها نظرخواهی کنید تا توجه آن ها به ملاک های خرید مثل کیفیت و قیمت مناسب، تولید داخل و سالم بودن کالا، شماره پروانه، تاریخ تولید و ... جلب شود.
_از خریدهای غیرضروری خودداری کنید تا این کار برای بچه ها به عنوان یک عادت در بیاید نه این که جذب رنگ و ظاهر و تبلیغات کالاها شوند و هرچه در چشم زیبا آید در سبد خرید قرار داده شود بلکه خرید را متناسب با مقدار پول موجود و نیاز واقعی و اولویت های خانواده باید انجام داد.

 

اگر فرزندتان را به خرید می فرستید
_ به مقدار لازم، پول در اختیار او قرار دهید. منظور از لازم، نه مقدار کمتر از میزان کالای سفارش شده است تا فرزند شما پس از خرید مقروض و یا احیانا در مقابل مغازه دار سرافکنده شود و نه خیلی بیشتر از حد نیاز، تا به خریدهای غیرضروری وسوسه شود.
_ به مغازه ها، فروشندگان و مسیر رفت و آمد او و مدت زمان رفت و برگشت او توجه و نظارت داشته باشید.
_ به گونه ای برنامه ریزی کنید که بچه ها مکررا به خرید نروند. بلکه با کمی هماهنگی، خریدها بیشتر به صورت یک جا انجام شود تا از اتلاف وقت آن ها پرهیز شود.
_ تا حد امکان از فرستادن دختران آن هم به صورت تنها، به خرید خودداری شود و در صورت ضرورت رعایت احتیاط های لازم در خیابان و کوچه به خصوص برخورد متین و جدی با فروشندگان مرد به آن ها تذکر داده شود.
_ به فرزندانتان تذکر بدهید که هر خریدی درست نیست، مانند خرید شانسی ها، مواد محترقه و یا برخی مواد غذایی ظاهرا جذاب که از نظر تغذیه مضر است. یا خرید مواد خوراکی که تولید داخلی آن هم با همان کیفیت وجود دارد. به آن ها بیاموزید برای خرید کردن با شما مشورت کنند و برای خرج کردن پول خود برنامه ریزی و دقت داشته باشند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannnews.com