شما هم جزو آدم های ولخرجی هستید که نمی توانید کمتر پول خرج کنید؟ با روش های زیر می توانید پول کمتری خرج کنید.
1 - کمتر بیرون غذا بخورید

یک خانواده چهارنفره به آسانی می تواند در یک رستوران بسیار ارزان کلی خرج کند. می توانید همان غذا (یا حتی بهتر از آن) را به بهای یک سوم در منزل تهیه کنید.

 

2- یک باغچه کوچک سبزیجات و سبزی های معطر درست کنید

با این کار، نه فقط در هزینه خرید سبزیجات صرفه جویی می شود، بلکه از عطر و طعم سبزیجات خانگی نیز لذت می برید.

 

3 - یک سورچرانی بزرگ در تعطیلات آخر هفته راه بیندازید و در حجم زیاد آشپزی کنید و بعد باقیمانده غذاها را در ظروف جداگانه فریز کنید. اکنون غذاهای خانگی آماده ای دارید که هزینه تمام شده آنها تنها کسری از هزینه غذاهای منجمد فرآوری شده با کیفیت است.

 

4 - اقلامی را که استفاده نمی کنید یا نیاز ندارید بفروشید و کالاهای دست دوم باکیفیت بخرید.

 

5 -  خودتان کارها را انجام بدهید

اگر اخیرا کسی را استخدام کرده اید که وجین کند، نظافت کند یا سایر خدمات داخلی را انجام بدهد، به این فکر کنید که اگر این کارها را خودتان می کردید چقدر پول پس انداز می شد.

 

6 - فرزندانتان را درگیر کنید

درگیرکردن فرزندانتان در بحث های مدیریت پول و تصمیمات وابسته به آن، به آنها کمک می کند سبک زندگی مقتصدانه و حسابگرانه ای در پیش بگیرند.

 

7 - عاقلانه بخشش کنید

فهرستی از خیریه هایی که می توانید به آنها کمک کنید تهیه کنید و هنگامی که از سایرین درخواست کمک دریافت می کنید، مودبانه تقاضایشان را رد کنید.

 

8 - فعالیت در حال انقراض دیدزدن ویترین مغازه ها را احیا کنید

یک گروه از دوستان را جمع کنید و به اتفاق هم جلوی مغازه های بچرخید و پیاده روی کنید و ببینید چه چیزهای جدیدی به بازار آمده و از نمایش کالاهای گوناگون پشت ویترین مغازه ها لذت ببرید و از آنها تعریف کنید.

 

9 - در خانه خودتان خرید کنید

پس از سال ها مصرف گرایی افراطی، بسیاری از مردم بشقاب ها، مبلمان، پوشاک و... اضافی بسیاری دارند. اگر میل شدیدی حس می کنید که چیدمان اتاقی را تغییر بدهید یا میزی خاص به مناسبت تعطیلات و عیدی که در پیش دارید بخرید، چیزهایی را انتخاب کنید که از قبل خریده اید.

 

10 - تعیین کنید کدام یک از هزینه ها را می توانید کاهش بدهید، بدون اینکه روی کیفیت زندگی تان تاثیر بگذارد. برای مثال، آیا می توانید شبکه های تلویزیون کابلی تان را کم کنید و تنها شبکه هایی را تماشا کنید که براتیان مهم ترند؟

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : روزنامه آسیا