با عادت های مالی زنان موفق آشنا شوید
این مطلب تقدیم میشه به همه خانومهایی که در حال مبارزه برای فراهم کردن یه زندگی بهتر برای خودشون و بقیه هستند . در این مقاله شما را با 7 عادت مالی و پولی زنان موفق آشنا می کنیم.

7 عادت مالی زنان موفق

چه پولدار باشیم و چه در تنگنای مالی قرار داشته باشیم نمی تونیم منکر این واقعیت بشیم که پول نقش خیلی مهمی در کیفیت زندگی ما داره و شاید شما هم این موضوع رو بارها شنیده باشید که بعضی افراد میگن ما صبح تا شب مشغول کاریم ولی باز هم یه جاهایی کم میاریم . در کنار تورم و هزینه های بالای زندگی ، این شیوه مدیریت مالی هست که باعث میشه بهره وری درآمد پایین باشه . در این مطلب اشاره ای داریم به عادات مالی زنان موفق که در سرتاسر جهان زندگی می کنند.

بیشتر بدانید : 3 عادت مالی ساده که شما را پولدار می کند!!

مسئولیت هزینه هاشون رو به عهده میگیرن

زنان موفق شیوه کسب درآمد منحصر به فرد خودشون رو دارند و از کسی پول تو جیبی دریافت نمی کنن . علاوه بر اون همیشه نیم نگاهی به تعادل هزینه ها و درآمدشون دارن و مسئولانه رفتار میکنن و این رو وظیفه خودشون میدونن که بر هزینه هاشون نظارت داشته باشن .

 

برای هزینه ها بودجه معینی رو در نظر میگیرن

زنان موفق برای هزینه هاشون مقدار خاصی رو در نظر میگیرن و بی رویه خرج نمیکنن . فرقی نداره که پولدار باشن یا نه ، اونها میدونن که مدیریت هزینه ها خیلی اهمیت داره . فرقی نمیکنه چند تا صفر تو حساب بانکی شون وجود داره اونها همیشه هزینه ها رو الویت بندی می کنند و ولخرجی بیش از حد نمیکنن .

 

سلامت مالی خیلی خیلی براشون اهمیت داره

سلامت مالی به این معناست که روی هزینه ها کنترل داشته باشیم و برای اونها الویت بندی داشته باشیم . برای زنهای موفق اهمیت داره که هزینه هایی که انجام میشه برای کوتاه مدت نباشه ، مثلا به جای یه ریخت و پاش بزرگ برای خرید لباس میتونن مبلغی رو به خیریه کمک کنن یا اینکه در حساب بلندمدتی چس انداز کنن .

 

راجع به هزینه های اضافی بهانه نمی تراشن

زنان موفق بهانه نمیتراشن . خریدهای بی حد و حساب و بدهی های آخر ماه رو گردن افسردگی و تنهایی نمیندازن . مقصر این هزینه های اضافی رو خودشون میدونن و سعی میکنن که بعدا جبران کنن . این زنها به اشتباه خودشون اقرار میکنن و بهانه تراشی نمیکنن .

 

منتظر پول تو جیبی از کسی نمیمونن 

اونها منتظر نمیمونن تا کسی نیازهاشون رو برآورده کنه ، این فرد چه والدین و چه همسر میتونه باشه . استقلال مالی به شما در رابطه قدرت میده و وابستگی شما رو به افراد کم میکنه . زنهای موفق میدونن که اتکای مالی باعث میشه برای تصمیم ها وابسته به دیگران باشن و منتظر تایید اونها بمونن . اونها میدونن چطور از مهارتهاشون استفاده کنن تا درآمد خوشدون رو داشته باشن و از خودشون در هر شرایطی مواظبت کنن .

 

برای خودشون اهداف مالی در نظر می گیرن 

زن های موفق هیچ کاری رو بدون برنامه ریزی انجام نمیدن . اونها میدونن که فرستادن انرژی مثبت کافی نیست بلکه باید دست به کار بشن و آستین ها رو بالا بزنن . اونها برای خودشون هدف گذاری می کنن و برای رسیدن به نقطه دلخواه تلاش میکنن و تا وقتب به هدفشون نرسیدن دست از تلاش بر نمیدارن .

 

به کارما معتقدند 

زنان موفق افراد بخشنده ای هستند . اونها میدونن که هر عملی عکس العملی داره و از کمک کردن به دیگران دریغ نمیکنن . کمک به دیگران رو هزینه نمیدونن بلکه اینکار رو راهی برای رسیدن به رضایت قلبی و بهتر کردن جهان برای زندگی کردن میدونن .

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyleمنبع : rezazadeh2020.com