کارهای زیر باعث می شود یک فرد ثروتمند شوید
اگر علاقه‌مند به ساختن سرمایه و ثروت صحیح هستید، پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را به عنوان عادت‌های اصولی اقتصادی و مالی خود در نظر داشته باشید تا هر چه سریع‌تر و البته مطمین‌تر به اهداف خود نزدیک شوید.

کارهایی که یک فرد برای ثروتمند شدن انجام می دهد

امروزه یکی از مهمترین مسایل پیش روی افراد ثروتمند و حتی افرادی که ثروت چندانی ندارند، این است که بتوانند برای خود یک سرمایه بلند مدت و قابل اطمینان ایجاد کنند.

معمولا بهترین استراتژی‌های اقتصادی برای هر انسانی، عادت‌های ساده‌ای هستند که وقتی به درستی پیاده‌سازی و اجرا می‌شوند، در انتهای کار سود بسیار خوبی برای فرد به همراه خواهند داشت. مدیریت اقتصادی و مالی کار ساده‌ای نیست. مخصوصا هنگامی که درآمد شما افزایش پیدا می‌کند ولی احساس می‌کنید که نمی‌توانید این پول را ذخیره و پس‌انداز کنید. این‌جا است که باید به فکر ساختن سرمایه و ثروت خود باشید. در واقع با این کار همواره رو به جلو گام خواهید برداشت.

اگر علاقه‌مند به ساختن سرمایه و ثروت صحیح هستید، پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را به عنوان عادت‌های اصولی اقتصادی و مالی خود در نظر داشته باشید تا هر چه سریع‌تر و البته مطمین‌تر به اهداف خود نزدیک شوید.

  بیشتر بدانید : 3 عادت مالی ساده که شما را پولدار می کند!!


1. برای خودتان مالیات در نظر بگیرید

2. اگر دولت قانون جدیدی تصویب کند و به موجب آن شما مجبور به پرداخت مالیات بیشتری باشید، چه خواهید کرد؟ پاسخ ساده است. باید راهی برای پرداخت مالیات پیدا کنید. هنگامی که صحبت از پس‌انداز کردن می‌شود، هر کدام از ما دلیلی برای عدم انجام این کار می‌آوریم. درواقع سعی داریم با این دلایل، عدم توانایی خود در ذخیره و پس‌انداز کردن مقداری از پول خود را توجیه کنیم.

3. عادت کنید به محض اینکه حقوق خود را دریافت کردید، بخشی از آن را در حساب پس‌انداز خود ذخیره کنید. نکته مهم‌تر این است که باید پیش خود فکر کنید که اصلا چنین حسابی وجود ندارد (تا هوس نکنید که از آن برداشت کنید). مطمین باشید پس از گذشت چند سال، وقتی موجودی این حساب را ببینید، خودتان را تحسین می‌کنید.

4.یک منبع در‌آمد جانبی برای خود ایجاد کنید

5. موفق‌ترین کار‌آفرینان دنیا نیز به یک شغل بسنده نمی‌کنند و منابع در‌آمد مختلفی دارند. البته در راه‌اندازی تجارت‌های مختلف و چند‌گانه خود باید بسیار حساس باشید و با دقت عمل کنید. یکی از مهمترین مسایلی که باید مد نظر داشته باشید این است که کالایی که می‌سازید یا خدمتی که ارایه می‌کنید، ارزش سرمایه‌گذاری داشته باشد و برای شما سود‌دهی در پی داشته باشد.

6. همیشه با توجه به موجودی کارت اعتباری خود خرج کنید

7. اگر شغل شما به نحوی است که میزان در‌آمد ماهیانه ثابت و مشخصی ندارید، سعی کنید هیچ گاه بیش از موجودی کارت اعتباری و حساب خود خرج نکنید.

8. بهتر است همواره تصمیمات مالی خود را بر اساس آنچه که در حال حاضر دارید، اتخاذ نمایید، نه به امید آنچه که فکر می‌کنید قرار است به دست بیاورید. صبر کنید تا پول خود را بگیرید، سپس به فکر خرج کردن آن بیفتید.

9. در ابتدای هر فصل و هر سال، اهداف مالی آن فصل و سال را برای خود تعیین کنید

10.هنگامی که هدف داشته باشید، احساس مسیولیت بیشتری در قبال پول و سرمایه خود خواهید کرد. اگر هدف خاصی نداشته باشید، برای خرج کردن پول و شاید خرید‌های غیرضروری، خیلی ساده‌تر خودتان را قانع می‌کنید.

11. در ابتدای سال یک هدف بزرگ برای خود تعریف کنید. سپس آن هدف را به اهداف کوچکتر سه ماهه تقسیم کنید. بدین صورت می‌توانید روند پیشرفت خود تا رسیدن به هدف اصلی را به سادگی بررسی و مدیریت کنید.

12. از قانون 50-30-20 پیروی کنید

13.اکثر کارشناس‌های اقتصادی قانون 50-30-20 را پیشنهاد می‌کنند. حال این قانون چیست؟ بر اساس قانون 50-30-20، 50 درصد از در‌آمد شما می‌بایست خرج نیاز‌های‌تان شود (مانند خرج خانه، ماشین، غذا و مواردی از این قبیل). 30 درصد از در‌آمد نیز باید صرف چیز‌هایی شود که شما می‌خواهید و از آن لذت می‌برید، مانند خرید لباس، شام خوردن در رستوران و غیره. 20 درصد باقیمانده اما باید پس‌انداز شود.

14. در مورد افراد جوان‌تر این اعداد و ارقام کمی تغییر می‌کند. در واقع جوان‌ها در‌آمد خود را معمولا بصورت 70-20-10 خرج می‌کنند. ولی اگر بتوانند از ابتدا قانون 50-30-20 را اجرا کنند، آینده بسیار بهتری خواهند داشت.

15. با افرادی که از نظر مالی مسیولیت‌پذیر هستند ارتباط داشته باشید

16. برقراری ارتباط با افرادی که پیش از این به موفقیت‌های مالی دست یافته‌اند، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های اقتصادی بسیاری برای شما به ارمغان خواهد آورد. یک روش بسیار خوب برای فرا گرفتن هنر اقتصاد، یافتن یک دوست خانوادگی است که بتواند در این مسیر نقش مربی را برای شما ایفا کند، شخصی که خودش قبلا به یک موفقیت مالی دست یافته است. اگر علاقه جدی به یادگیری داشته باشید و بخواهید شما هم یک تجارت موفق برای خود راه بیندازید، مطمین باشید شانس هم با شما یار خواهد بود.

17. در پایان سال خودتان را قضاوت کنید، نه در پایان ماه

18. هرچند بررسی عملکرد ماهیانه بسیار مهم است و می‌تواند در پیش‌برد اهدافتان کمک شایانی به شما بنماید، ولی نکته مهم‌تر این است که قضاوت در مورد موفقیت خود را به انتهای سال موکول کنید.


 

بیشتر بدانید : با درآمد کم چگونه ثروتمند شویم؟

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : itresan.com