خرید تلویزیون با 3 قانون طلایی!!
تلویزیون یکی از لوازم ضروری صوتی و تصویری است که به سبب تنوع بسیاری که دارد خریدارانش را بسیار گیج می کند. با ما همراه شوید تا 3 قانون طلایی و مهم در خرید تلوزیون را به شما بگوییم.

راهنمای خرید تلویزیون

1 - بیشتر مشخصاتی که روی تلویزیون نوشته شده را نادیده بگیرید

هنگام خرید تلویزیون حتما متوجه نوار باریک کنار صفحه شده اید. نواری رنگارنگ که قابلیت های بی شمار تلویزیون را در چشم شما فرو می کند تا به خرید آن مجاب شوید. حتی بسیاری از افراد برای چند سال برچسب کنار تلویزیون را نگه می دارند تا علاوه بر خودشان، دیگران نیز از مشخصات تلویزیون باخبر شوند.

در حقیقت غیر از اندازه تلویزیون که معمولا در بالای برچسب ذکر شده، بقیه مشخصات تقریبا به درد شما نمی خورد. این برچسب برای تمایز تلویزیون ها از یکدیگر مناسب است ولی اگر فکر کرده اید که هرچه اعداد بزرگ تر و مشخصات بیشتری ذکر شده باشد پس تلویزیون بهتر است، در گمراهی آشکار به سر می برید. به علاوه بسیاری از مزیت های برای خالی نبودن عریضه نوشته شده اند. مثلا کدام یکی از خریداران حرفه این تلویزیون وجود درگاه HDMI ذکر شده روی برچسب را به عنوان یک ویژگی حساب می کند؟ مثل این می ماند که بگوییم تلویزیون کنترل دارد!

 

2 - بزرگ تر همیشه بهتر است

معمولا برای اتاق خواب و محیط های کوچک، سایز 40 اینچی و برای هال و محیط های بزرگ، سایز 55 تا 65 اینچ پیشنهاد می شود. ولی در حقیقت خارج از قابلیت هایی مثل HDR، 4k و ویژگی های هوشمند، بهترین نوع پول خرج کردن، ریختن آن به پای سایز تلویزیون است. مسلما وقتی نظر کسانی که با اختلاف قیمت کمی به سراغ سایز کوچک تر رفته اند را بپرسید حتما ندامت را در چشمانشان خواهید دید. اگر می خواهید تلویزیون به مرکز سرگرمی در خانه شما تبدیل شده و همه را دور خود جمع کند، حتما بزرگ ترین سایزی که می توانید را بگیرید. مگر اینکه به خاطر فضایتان، محدود به خریدن سایز کوچک تری شوید. از ما می شنوید کوتاه نیامده و وسایل اضافی را دور ریخته یا تغییر دکوراسیون دهید تا بزرگ ترین سایز ممکن در خانه شما جای بگیرد.

 

3 - تلویزیونتان حتما از قابلیت های 4k و HDR پشتیبانی می کند

تلویزیون هایی که از وضوح نمایش 4k بهره می برند معمولا به اسم UHD هم شناخته می شوند. این تلویزیون ها نسبت به کیفیت تصویر 1080، از چهار برابر تعداد پیکسل بیشتر بهره می برند. هرچند روی کاغذ این عدد بسیار بزرگ به نظر می رسد ولی در عمل تشخیص میزان وضوح تصویر آنها نسبت به تلویزیون های نسل قبل HDTV کمی سخت است. از طرفی ساختن صفحه نمایش 4K برای تولیدکنندگان راحت شده و به خاطر همین قیمت خیلی کمتری نسبت به قبل دارند. در ایران می توانید با حدود 3 میلیون تومان مدل 4k تهیه کنید. به علاوه فناوری HDTV به زودی از خط تولید حذف شده و در اصل یک فناوری سوخته و قدیمی را به منزل برده اید.

بیشتر تلویزیون های 4K از قابلیت HDR نیز پشتیبانی می کنند. این قابلیت باعث می شود طیف رنگی وسیع تر شده و کنتراست بیشتری را شاهد باشید. با داشتن این قابلیت، برخلاف داستان 4K، به احتمال خیلی زیاد متوجه تغییر در تصویر می شود. حال اینکه این تغییر چقدر است بستگی به مدل تلویزیون شما دارد. حتی ممکن است با وجود بعضی مشخصات سخت افزاری ضعیف، اصلا نتوانید آن را مشاهده کنید.

ولی در هر صورت نیاز به محتوای تصویری HDR برای دیدن آن دارید و فکر نکنید هر تصویری که به نمایش دربیاید کیفیت متفاوتی نشان شما خواهدداد. فعلا محتوای فراگیری وجود ندارد، ولی اگر کمی آینده نگر باشید و یکی، دو سالی صبر کنید به وفور آن را مشاهده خواهید کرد. خلاصه اینکه اگر خسیس نباشید حتما مدل 4K گیرتان می آید. چه بهتر که HDR را هم پشتیبانی کند تا خیالتان برای چند سال آینده راحت باشد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : روزنامه تماشاگران فردا