چگونه سالم غذا بخوریم و کمتر خرج کنیم؟
خیلی ها فکر می کنند سالم غذا خوردن و داشتن رژیم غذایی سالم و مفید برای بدن یعنی صرف کردن هزینه های گزاف و زیاد. در این مطلب به چند نکته کلیدی اشاره خواهیم کرد که موجب می شود رژیم غذایی سالم تر و ارزان تری داشته باشید.

داشتن رژیم غذایی سالم و در عین حال کم هزینه

 رژیم غذایی سالم قرار نیست جیب شما را خالی کند، در واقع شما می توانید بهتر بخرید و بهتر بخورید. کافیست تا مغموم نام های تجاری نشوید و بدانید برای چه خرید می کنید.

مواد غذایی طبیعی تهیه کنید

بهتر است به دنبال مواد غذایی با برچسب طبیعی و یا ارگانیک نباشید، با خریدشان تنها پولتان را هدر داده اید. به دنبال محصولات طبیعی برگرفته شده از دامن طبیعت باشید. به عنوان مثال شیر طبیعی و فرآوری نشده، به میزان ۷۵٪ بتاکاروتن، ۵۰٪ ویتامین ای و ۷۰٪ اسید چرب امگا- ۳ بیشتر نسبت به انواع دیگر در اختیار دارد.

از فریزر به خوبی استفاده کنید

دمای پایین فریزر می تواند از مواد معدنی و ویتامین های موادغذایی محافظت کند. سعی کنید سبزیجات را در فریزر نگهداری کنید. به عنوان مثال میزان ویتامین ث کلم بروکلی فریز شده در طول مدت یک سال تنها ۱۰٪ کاهش می یابد و این در حالیست که برای کلم بروکلی غیر فریز شده این میزان ۵۶٪ در ۷ روز است.

به دنبال مارک نباشید

محتویات یک قوطی کنسرو بیشتر از نامش ارزشمند است. به جای اینکه به دنبال نام ها و مدل های خاص باشید، همان مواد ساده را خریداری کنید. هر چه که طعم مواد به مزه طبیعی آنها نزدیک تر باشد، امکان استفاده از مواد شیمیایی کمتر می شود. ضمنا خرید اقلام ساده در بودجه شما هم صرفه جویی می کند.

خودتان دست به کار شوید

تا می توانید، مواد مورد نیازتان را خودتان آماده کنید. می توانید به جای خرید ماست هایی که به همراه مواد نگه دارنده عرضه می شوند، خودتان در خانه ماست ببندید. خیارشور، مربا، ترشی و … هم در همین دسته از مواد غذایی قرار می گیرند.

اینطور هم مطمئن هستید که موادغذایی سالم تری مصرف می کنید و خواهید دید که قیمت تمام شده محصول خوشمزه خودتان به مراتب از نوع تجاری آن کمتر است.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salemzi.com