یک کارفرمای خوب برای حفظ کارمندانش باید همیشه از طرحها و ایده های آنان استقبال کند اگر کارمند دچار مشکل شد به آن کمک کند و اگر از شرایط کاری ناراضی بود به علل آن رسیدگی کند.

نگه داری کارمندان خوب از پیدا کردن و استخدام آنها سخت تر است. توانایی جذب کسانی که استعداد بیشتری دارد و پتانسیل کاری بالا دارند بسیار مهم است و البته برای موفقیت یک تجارت باید کارمندان نمونه وجود داشته باشند. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر بسیاری از تجارت ها و کسب و کارهای موفق به اولویت اصلی شان را به نگه داری و حفظ کارمندانشان میدهند و در این راه هم هزینه می کنند این هزینه ها می تواند در جهت آموزش کارمندان و یا دادن امکانات بیشتر به آنها در محیط کاری باشد. هزینه استخدام کارمندان و آموزش آنها همچنین یاد دادن کار با انواع نرم افزارها کارمند را ورزیده تر می کند و این کارمند با کسب تجربه در آن محیط کاری موفق می شود.

بیشتر بدانید : کارمندان بخوانند!! چند نکته مهم که هر کارمندی باید بداند!v

1 - یک کارفرمای خوب برای حفظ کارمندانش باید همیشه از طرحها و ایده های آنان استقبال کند اگر کارمند دچار مشکل شد به آن کمک کند و اگر از شرایط کاری ناراضی بود به علل آن رسیدگی کند. کارمندان باید همیشه بتوانند از کارفرما انتقاد کنند اگر کم و کاستی داشتند با کارفرما در میان بگذارند.
 
2 - همیشه سعی کنید با کارمندان تان دوستانه برخورد کنید آنها باید بدانند که محیط کاری جدی و دوستانه است کارمندان با تجربه تر معمولا با مشکلات راحت تر کنار می آیند بنابراین شما باید از آنها به خاطر تحمل مشکلات کاری تشکر کنید. کارمندان خوب اگر کارفرمای خوبی داشته باشند هیچ گاه محیط کارشان را عوض نمی کنند. بنابراین شما باید کارمندان با تجربه را با بهبود شرایط کاری تان حفظ کنید.
 
3 - همیشه باید صادق باشید. کارمندان بیشتر جذب محیط هایی میشوند که فضای کاری صادقانه تری داشته باشند. صداقت نیاز به هزینه و تجربه هم ندارد شما تنها باید آنچه را که در کار به آن نیاز دارید صادقانه از کارمندان تان بخواهید.
 
4 - کارمندان برتر همیشه تمایل دارند در محیط هایی که کار جدی و پیشرفت هم بالاست فعالیت کنند آنها نیاز به محیط هایی با توانایی بالا دارند تا استعدادهای شان را در آن محیط به کار ببندند. تشکیل یک تیم کاری یا گروه کاری خوب مستلزم وجود افرادی است که همگی به کار علاقمندند شما باید با به کارگیری فاکتورهای صحیح و استراتژی های خود این علاقه را در کارمندان دو چندان کنید.
 
5 - در مورد آنچه که از کارمندان می خواهید باید شفاف سازی کنید. یک کارمند خوب دارای برنامه ریزی کاری است بنابراین او از شما میخواهد تا وظایفش را مشخص کنید. شما با ارزیابی مهارت ها و توانایی های کارمندان باید وظایف مشخص آنها را بازگو کنید.
 
6 - کارمندانی که روابط عمومی خوبی دارند اغلب موفق اند و به پیشرفت تجارت شما هم کمک میکنند. بنابراین زمان خود را برای پیدا کردن و حفظ این کارمندان بگذارید. هر چند وقت یکبار از کارمندان نظر سنجی کنید کارمندان دوست دارند که نظرشان را بیان کنند از آنها بخواهید نقاط قوت و ضعف کار را بازگو کنند. به آنها کمک کنید تا بازخورد بیشتری داشته باشند.
 
7 - محیط های کاری که رقابت در آنها بالاست کارمندان را محک میزند کارمندان برتر معمولا مایل به این رقابت های دوستانه هستند چون انگیزه ی بیشتری دارند. پاداش هایی برای این رقابت ها در نظر بگیرید تا کارمندان انگیزه ی بیشتری پیدا کنند.
 
8 - محیط کارتان را برای توسعه و پیشرفت آماده کنید کارمندان خوب از محیط هایی که اهداف تکراری دارند خسته میشوند شما باید بستر سازی کنید تا کارمندان پیشرفت کنند. اهداف متنوع شما آنها را به انجام فعالیت های بیشتر سوق میدهد.
 
9 - در نهایت هم ارتباط کلامی از تاثیر گذارترین عوامل در حفظ کارمندان خوب است هر ماه جلسات کوتاه 45 دقیقه ای برای همه ی مشاغل لازم است تا کارمندان و اهدافشان همچنین برنامه های کاری شما منسجم شده و برای ماه بعدی آماده تر باشند. داشتن تیم کاری خوب نیاز به زمان دارد این زمان را به کارمندان بدهید تا پیشرفت کنند از آنها بخواهید و تشویق شان کنید تا انگیزه بیشتری پیدا کنند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir



مطالب پیشنهادی :
عادت های غلط در محیط کار که باعث اخراج شدن تان می شود
چهار ویژگی یک غذای ایده آل در محل کار
10 توصیه مهم سلامتی به کارمندان پشت میز نشین
شما می توانید یک کارمند عالی باشید اگر ...
چگونه اتیکت کاری مان را حفظ کنیم؟