بازاریابی یکی از بزرگترین چالش‌های هر شرکت بازرگانی به شمار‌ می‌رود که‌ می‌تواند بیشترین تاثیر را بر موفقیت و شکست آن شرکت داشته باشد.

 

 

بازاریابی یکی از بزرگترین چالش‌های هر شرکت بازرگانی به شمار‌ می‌رود که‌ می‌تواند بیشترین تاثیر را بر موفقیت و شکست آن شرکت داشته باشد.

اگر نتوانید هر هفته مشتریان جدیدی را به سمت تجارت خود بکشانید، خیلی زود از رده رقابت کنار زده خواهید شد. خوشبختانه، حتی بدون داشتن سابقه رسمی در بازرگانی یا بازاریابی، نکات ساده ای هستند که‌ می‌توانید از همین امروز شروع کنید تا نتیجه بازاریابی شرکت خود را برگردانده و همه مشتریانی که شایسته اش هستید را به چنگ بیاورید.

استراتژی 1: روی بازاریابی پاسخ گرا متمرکز شوید.

هر تلاشی در زمینه بازاریابی که نتواند یک واکنش فوری از طرف مشتریان به همراه داشته باشد، به هیچ دردی نمی خورد، حتی اگر همه متخصصین بازاریابی بگویند که “آگاهی از بازار” کافی است.  فقط زمانی با ادامه دادن به تلاشهای خود،‌ می‌توانید به سود برسید که بازاریابی شما با تحقیقات و بررسی‌های جدید که در آخر منجر به تولید مشتری‌ می‌شود، یک نتیجه محسوس و ثمربخش به دنبال داشته باشد 

می توانید بازاریابی خود را هزینه-مرکز در نظر بگیرید (بیشتر از مقداری که در فروش اول خود سود‌ می‌برید برای هر مشتری جدید خرج‌ می‌کنید)، مشروط براینکه این را هم بدانید که ارزش عمری مشتری شما بتواند در مدت زمان متوسط تا دراز مدت برای شما سوددهی کند.

استفاده از عبارات جنجالی در تبلیغات‌ می‌تواند واکنش فوری در مشتری‌ها به همراه داشته باشد.

استراتژی 2: کلیه نتایج بازاریابی خود را پیگیری کنید.

وقتی یک مکانیسم پاسخ گرا به بازاریابی و تبلیغات شما متصل شد، قدم بعدی این خواهد بود که سیستم‌های بررسی و پیگیری کار بگذارید تا بدانید هر مشتری جدید از کجا آمده است.

این اطلاعات تجربی به شما این امکان را‌ می‌دهد که بتوانید برای اعمال تلاشهای خود در بازاریابی بهتر تصمیمگیری کنید. و به این روش خواهید توانست که اصل قدیمی در بازاریابی را رعایت کنید: آنچه را نتیجه‌ می‌دهد بیشتر و آنچه را نتیجه نمی دهد کمتر انجام دهید.

خطوط پاسخگویی 24 ساعته، ایجاد وب سایت‌های اطلاع رسانی چند نمونه ساده از سیستم‌های پیگیری و شناسایی مشتریان هستند. البته ساده ترین راه این است که از هر مشتری، در همان زمان خرید، بپرسید که کجا با شرکت شما آشنا شدند.

استراتژی 3: بازاریابی غیرموثر را حذف یا تقویت کنید.

در تقویت و ارتقاء “برگشت سرمایه گذاری در بازاریابی” اصل ” آنچه را نتیجه‌ می‌دهد بیشتر و آنچه را نتیجه نمی دهد کمتر انجام دهید” کلید کار است 

بعضی از تکنیک‌هایی که الان با شکست مواجه شده اند را‌ می‌توانید با تغییر مکانیسم واکنش و تغییر تمرکز عملیات برگردانید اما بقیه تکنیک‌هایی که خیلی وقت است که نتیجه نداده اند را باید به کلی دور بریزید.

اصل 20/80 که‌ می‌گوید 80 درصد نتیجه شما از 20 درصد تلاشهایتان به وجود‌ می‌آید را همیشه به خاطر داشته باشید. پس سعی کنید تلاشهایی که به آن 20% که باید روی آن متمرکز باشید مربوط نیستند را تشخیص داده و کنار بگذارید. 

استراتژی 4: یک برنامه و بودجه ماهانه برای بازاریابی اختصاص دهید.

آیا هر ماه یک برنامه و نقشه جدید برای بررسی نتایج خود، آزمایش و اجرای تغییر و خرج بودجه ای از پیش تعیین شده روی اقداماتی که منجر به به دست آوردن مشتری‌های جدید‌ می‌شود، دارید؟

خیلی از کارفرماها یک برنامه مشخص و یکنواخت برای بازاریابی شرکت خود دارند و تصور‌ می‌کنند که‌ می‌دانند هر ماه باید چه بکنند. این یک بازاریابی فرصتطلبانه خواهد بود که در طولانی مدت هیچ ارزشی نخواهد داشت. بااینکه ممکن است بخواهید یک بودجه مشخص برای بازاریابی ذخیره داشته باشید تا در فرصتهای غیرمترقبه از آن استفاده کند، اما ممکن هم هست بخواهید که یک بودجه و برنامه اجرایی مشخص هم داشته باشید که بتوانید به راحتی روی اهداف بازاریابی خود در ماه، فصل و سال متمرکز شوید.

باید حداقل یک ساعت هر روی برای اجرای یک یا چند مورد از عناصر برنامه بازاریابی ماهانه خود زمان بگذارید. این‌ می‌تواند از طریق بررسی نتایج، آزمایش تغییرات، یا تحقیق درمورد حملات تبلیغاتی جدید باشد.

استراتژی 5: آموزش‌های بازاریابی خود را ادامه دهید.

شاید مدرک تحصیلی شما مرتبط با تجارت یا بازاریابی نباشد. با این وجود، باید مطمئن شوید که سیلی از مشتریان جدید به سمت تجارت شما در جریان هستند. این یعنی باید از همه اخبار و اطلاعات جدید درمورد صنعت و حرفه خود (و حتی از صنایع و حرفه‌های غیرمرتبط با خود) مطلع باشید تا بتوانید راه‌های موثرتر و جدیدتری برای توسعه کارتان پیدا کنید.

اینترنت، رسانه‌های جدید و اقتصاد جهانی انقلابی در راه‌های ارتباطی ما با هم ایجاد کرده اند و همچنان با سرعتی افزاینده رو به رشد است.

اختصاص دادن یک بودجه مشخص سالانه برای ادامه تحصیلات خود در این زمینه به شما اطمینان‌ می‌دهد که همیشه از دستاوردها و پیشرفت‌های جدید مطلع هستید و‌ می‌توانید به سرعت ابزارها و تکنیک‌های جدید را به کار ببندید و در رشته خود همیشه پیشرو باشید. 

شما بعنوان صاحب یک شرکت بازرگانی مسئول موفقیت کار خود، مشاغلی که برای دیگران تامین‌ می‌کنید و مشتریانی که در بازار به آنها خدمت‌ می‌کنید، هستید. کار اصلی شما این است که همواره مشتری‌های جدید و موثر به کارتان وارد کنید.

 

شک نکنید که با اجرای فقط یکی از این استراتژی‌ها با پیشرفت‌های جدیدی در کارتان مواجه خواهید شد. با استفاده از دو مورد یا بیشتر از این تکنیک‌ها حتی نتیجه بیشتری گرفته و قدرت شرکت خود را دوچندان خواهید کرد.
 
گردآورى : گروه سبك زندگى سيمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:www.biainja.wordpress.com
 
 
مطالب پيشنهادى:
چگونه با بكار بردن «عبارت‌هاى قدرتمند» فروش بيشترى داشته باشيم؟
8 فاکتور طلایی برای موفقیت در کسب و کار!
ورشکست شده اید؟ آرام باشید!
رموز طلایی بدست آوردن سرمایه!!
 
 
 

 

 

 

Filed