در این مقاله به نکات مهمی که بزرگترین طراحان جهان از آنها برای طراحی یک کاتالوگ زیبا و کامل دقت می کنند، توجه کنید.
تهیه ی کاتالوگ برای محصولات یکی از روش های تبلیغات و معرفی محصول به مشتریان است. کاتالوگ شامل اطلاعاتی در مورد یک محصول و معرفی آن به مصرف کننده است. یک کاتالوگ شامل اطلاعاتی است که مصرف کننده ممکن است این اطلاعات را در فروشگاه ها یا مغازه های مختلف آن را دریافت نکند اما فروشگاه ها با ارائه کاتالوگ محصولات به مشتری کاملا این اطلاعات را در اختیار مصرف کننده قرار میدهند.
بیشتر محصولات آرایشی، داروها، مواد غذایی، رستوران ها و ... دارای کاتالوگ معرفی محصولات و خدماتشان هستند . جذابیت های ظاهری که این کاتالوگ ها دارند باعث می شود که مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

_ اولین چیزی که برای نوشتن یک کاتالوگ نیاز است محتوی خوب است
باید محصول را با یک محتوی خوب معرفی کنید به این صورت که این محتوی هم نوشتاری باشد و هم تصویری. محصول خود را با تمام ویژگی هایی که دارد معرفی کنید حتی مشتریان معروف شما، شرکت شما و هر اطلاعات دیگری که به مشتریان کمک میکند تا تصمیم گیری درستی داشته باشند.

_ استفاده از تصاویر برای صفحات کاتالوگ لازم است و همچنین برای دیزاین و طراحی اولین صفحه ی کاتالوگ حتما از عکس محصولات خود استفاده کنید
تصاویر نباید ساده باشد بلکه باید نهایت خلاقیت در عکاسی و طراحی این تصاویر وجود داشته باشد و از جنبه های مختلف بتواند جذابیت ایجاد کند.

_ یک تصویر خوب می تواند باعث جذب مشتریان شود
محصول خود را حرفه ای معرفی کنید از ویژگی های بارزی که ان را از دیگر محصولات متمایز میکند استفاده کنید. کاتالوگ ها معمولا نباید طولانی و خسته کننده باشد بنابراین باید در کمترین جملات بتوانید بهترین معرفی را از محصول خود داشته باشید.

_ سعی کنید همیشه از کلمات خوب برای توضیحات استفاده کنید همچنین از مشتریان بخواهید که از وب سایت شما دیدن کنند

_ اندازه ی کاتالوگ ها نه باید خیلی بزرگ و نه باید خیلی کوچک باشد
البته این بستگی به نوع کاتالوگ ها دارد چون گاهی کاتالوگ ها به صورت دفترچه هستند یا گاهی اوقات برای دسترسی مسافران در هواپیماها یا وسایل نقلیه عمومی استفاده میشوند اما معمولا کاتالوگ ها را با اندازه ی استاندارد تهیه میکنند.

_ حتما برای هر قسمت از کاتالوگ که میخواهید توضیحاتی بنویسید یک عنوان در نظر بگیرید تا ذهن خوانندگان منظم بتواند ویژگی های محصول شما را دریافت کند
حتما باید در نوشتن کاتالوگ در ابتدا محصول و شرکت خود را معرفی کنید و این توضیحات باید بین 50 تا 150 کلمه باشد.

_ هر قسمت از کاتالوگ که توضیحی در مورد ویژگی های محصولات می دهد باید دارای تصاویر مربوط به خود باشد
سعی کنید با جذابیت های ظاهری و توضیحات کامل نظر مشتریان را به کالای خود جلب کنید.استفاده از کاغذهای مرغوب برای کاتالوگ بسیار مهم است سعی کنید از کاغذهای روغنی استفاده کنید تا هم براق باشند و هم جلب توجه بیشتری داشته باشند و در نهایت رنگ آمیزی متنوع برای کاتالوگ ها را فراموش نکنید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir



مطالب پیشنهادی :
ترفندهایی عالی برای جذب مشتری
6 راهکار برای اینکه مهارت های شخصی تان را افزایش دهید
5 شغلی که همه دوست دارند انجامشان دهند
4 شغل خطرناک که درآمد بالایی دارند
شغل های باکلاسی که درآمد کمی دارند