در مصاحبه های تلفنی کاری 3 نکته مهم را بدانید
اگر برای پیدا کردن کار یک مصاحبه تلفنی کاری پیش رو دارید باید 3 نکته مهم زیر را بدانید.

بسیاری از شرکتها برای سنجش اولیه ی یک کارجو و تصمیم برای دعوت وی به مصاحبه حضوری، از مصاحبه های تلفنی استفاده میکنند. مصاحبه های تلفنی برای شرکتها در کل ارزانتر بوده و زمان کمتری میگیرد. پس اگر برای چنین مصاحبه هایی با شما تماس گرفتند، شگفت زده نشوید.

برخی کارجویان مصاحبه های تلفنی را یک مصاحبه ی شغلی واقعی نمیدانند، اما اینگونه نیست. درواقع، این میتواند دریچه ی ورود شما به شرکت باشد، پس سعی کنید در این مصاحبه ها عملکرد خوبی داشته باشید.

نکاتی درباره مصاحبه تلفنی کاری

در اینجا به برخی نکات که میتوانند شما را در دنیای مصاحبه های تلفنی یاری کنند، اشاره میکنیم:

1 - در مصاحبه تلفنی کاری همچون موقعی که در مصاحبه ی حضوری هستید، رفتار کنید

این بدان معناست که شما باید اطلاعاتی درباره ی شرکت و شغل درخواستی داشته و متمرکز و آماده باشید. یکی از مزیتهای مصاحبه ی تلفنی این است که شما در حین مصاحبه میتوانید اطلاعات و موضوعات مربوط به شرکت را در مقابل خود داشته و درصورت لزوم به آنها مراجعه کنید. برخی افراد وبسایت شرکت را در نمایشگر رایانه درمقابل خود قرار میدهند، و دیگران نیز رونویسی از رزومه های مرتبط و یا شرایط و توصیفات شغل را در برابر خود میگذارند.
درباره ی اینکه چه چیزهایی به بهترین شکل به کارتان میآیند فکر کرده و پیش از دریافت تماس انها را دردسترس خود قرار دهید. به یاد داشته باشید که در حین مصاحبه تلفنی شروع به تایپ کردن نکنید، ممکن است مصاحبه کننده صدای دکمه های صفحه کلید رایانه شما را بشنود، پی پیش از زمان تعیین شده برای تماس، تمامی وبـسایت ها و اسناد مورد نیازتان را آماده در مقابل خود داشته باشید.

 

2 - اگر قرار است با تلفن همراه تان تماس گرفته شود، اطمینان حاصل کنید که در محیطی آرام و ساکت و با آنتندهی خوب قرار داشته باشید

سر و صدا های اطافتان در پشت تلفن موجب حواس پرتی میشوند، پس ترتیبی بدهید که مصاحبه کننده متوجه شود که شما مصاحبه را جدی گرفته اید. اگر هنگام دریافت تماس در یک رستوران یا کافی شاپ باشید، قادر به کنترل سروصداهای اطرافتان نیستید. میخواهید که سروصدای یک بچه ی نوپا مدام رشته ی افکارتان را بهم ریخته و موجب پرت شدن حواس مصاحبه کننده در آنسوی خط تلفن شود؟ به احتمال زیاد نــه!
اگر فضای ساکتی در دور و بر خود ندارید، سری به کتابخانه ی محل بزنید و محوطه ی ساکت ان استفاده کنید.

 

3 - درحین تماس تمامی چیزهایی را که موجب حواس پرتی و اخلال میشوند حذف کنید

برای مثال، بلندگوهای رایانه ی خود را خاموش کنید، برای کودکان خود یه مراقب بگذارید، و ... شما میبایست فقط به آنچه مصاحبه کننده میگوید دقت و توجه کنید. اگر مسائلی در اطرافتان باشد که توجه شما را به سمت دیگری معطوف کند، تمرکز کامل بر تماس تلفنی بسیار دشوار خواهد بود.
پس از پایان مصاحبه ی تلفنی ، ایمیلی برای مصاحبه کننده ارسال و از وی بخاطر زمانی که صرف این کار کرده است، تشکر کنید. این کار در نشان دادن علاقه ی شما به موقعیت شغلی مورد نظر کمک شایانی میکند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir