اگر چندین کار را در ازای یک حقوق انجام می دهید، کارتان را ترک کنید
 کار کردن در یک شرکت و موسسه خوب یکی از آرزوهای هر فرد جویای کار است. اگر شما در محل کارتان یکی از نشانه های زیر را دارید بهتر است هرچه سریع تر محل کارتان را ترک کنید.

 در این موارد باید کارتان را ترک کنید

ممکن است تا یک زمانی در یک شغلی راحت باشید ولی پس از آن راحت نمانید. ممکن است محل کارتان در ابتدا بهترین گزینه بوده باشد، اما به مرور زمان شما در شرایط ناخوشانید قرار گرفته باشید که سعی می کنید از آن چشم پوشی کنید. همیشه برای اینکه از شرایطی که دیگر ایده آل نیست خارج شوید، می تواند زمان خوبی باشد. در اینجا به شش علامت اشاره م یکنیم که نشان می دهد شما دیگر باید محل کارتان را ترک کنید و به فکر کار بهتری در شرایط مناسب تری باشید.

 

اگر اوضاع سلامتی تان رضایت بخش نیست کارتان ترک کنید

این مهم ترین دلیل است برای اینکه جایی را که در آن کار می کنید، ترک کنید. شما ممکن است این طور احساس نکنید ولی سلامت جسمی و ذهنی شما برای افرادی که با شما در ارتباط هستند و برای شان اهمیت دارد، خیلی مهم است. اگر روسای شما بدون وقفه و زمان استراحت فشار کاری سنگینی را بر دوش شما می گذارند، این فقط به این معنی است که آنها برای سلامت شما ارزش قائل نیستند. بسیاری از افراد هر روز استرس و خستگی زیادی را متحمل می شوند و هنوز دلیلی نمی بینند که محل کارشان را تغییر دهند. در حالی که این مسئله، دلیلی کافی برای انجام چنین ریسکی است.

 

اگر چیزی جدیدی یاد نمی گیرید باید هرچه سریع تر کارتان را ترک کنید

تجربه یکی از با ارزش ترین چیزها در کار است. شما باید دائما در حال یادگیری و بهتر شدن باشید، اما اگر فضای کارتان چیزی به شما نمی آموزد یا شما را در چالش قرار نمی دهد، یعنی باید آنجا را رها کنید. شغل شما هر روز باید به شما در جهت بهبود مهارت هایی که دارید و ایجاد مهارت های جدید در جریان کار کمک کند. شما باید در پروژه های جدید، کلاس های آموزشی و سمینارهای مرتبط با کارتان شرکت داده شوید. زمانی که مجموعه کاری شما دیگر این کارها را برای پیشرفت تان انجام نمی دهد، باید بدانید که سرمایه گذاری روی شما را متوقف کرده است.

 

اگر دیگران دارند شرکت را ترک می کنند، شما هم باید کارتان را ترک کنید

موضوع فقط شما نیستید؛ همکاران تان چطور؟ آیا آنها هم از کارشان خسته شده اند؟ آیا آنها هم مدام دنبال فرصتی برای استراحت هستند؟ آیا مدام در حال به روز کردن رزومه کاری شان هستند؟ این نشانه آن است که محل کارتان فرهنگ حرفه ای مناسبی ندارد و برای شما گزینه های بهتری خارج از آنجا وجود دارد. حتی اگر ندانید چرا همکاران تان این کارها را انجام می دهند، معنایش این است که افراد راضی نیستند و حتی ممکن است شما را به خاطر همراهی نکردن سرزنش کنند.

 

اگر محل کارتان مدیریت متزلزلی دارد

اگر همیشه ساختار محل کارتان در حال تغییر است، ممکن است نشان دهنده این باشد که مدیریت آنجا متزلزل است. اگر هم این موضوع همیشه صادق نیست، اغلب نشانه ای از اغتشاش و آشفتگی اوضاع است و اگر این طور باشد، از آنجا که تغییرات مداوم کارکنان، همه را تحت فشار قرار می دهد، نه تنها به توسعه کاری شما کمک نمی کند، باعث رکود و بی انگیزگی هم می شود.

 

اگر چندین کار را در ازای یک حقوق انجام می دهید بهتر است استعفا دهید

البته گاهی اوقات دلیلی برای این کار وجود دارد، اما نباید به یک عادت بدل شود. زمانی که شما نسبت به قبل دو برابر انرژی می گذارید، پس باید در ازای آن شاهد پیشرفت جایگاه و درآمدتان نیز باشید. اگر با وجود این تلاش مضاعف هیچ پاداشی هم دریافت نمی کنید، زمان آن رسیده که آنجا را ترک کرده و به دنبال جای دیگری برای کار با تمام وجود باشید.

 

یک قربانی هستید

مدیریت محل کارتان باید با شما حرفه ای برخورد کند. از شما تقدیر کند و برای کارتان ارزش قائل شود. اگر شما در شرکت به واسطه آزاردیدن در ارتباطات میان فردی، خشونت گفتاری، یارکشی های بی معنی یا هر نوع رفتار مخرب دیگری، حس قربانی بودن دارید، زمان آن رسیده به دنبال محل دیگری برای کار باشید. حتی اگر شما تلاش می کنید که معیارهای اصلاحی را برای رفع رفتارهای ناعادلانه به کار بگیرید، باز هم بهترین گزینه برای شما ترک محل کارتان است. این انرژی را تا جایی باید خرج کنید که باعث فرسایش خودتان نشود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : ماهنامه تندرستی