فروش آنلاین محصولات تان را رونق دهید
فروش آنلاین در این دوره و زمانه طرفداران بسیاری دارد و اگر می خواهید یک فروش اینترنتی موفق داشته باشید کافی است از کسانی که تجربه این کار را دارند چند نکته مهم را بدانید.

چگونه در کسب و کار آنلاین موفق شویم؟

این روزها بیشتر افراد به دلیل مشکلات ترافیک و صرفه جویی در وقت ترجیح می دهند از طریق آنلاین اغلب خریدهای خود را انجام دهند، اما اگر خود شما کسی هستید که قصد فروش محصولات خود را به صورت آنلاین دارید، راه درستی را انتخاب کرده اید. البته بدون به کارگیری تکنیک ها و فنون فروش آنلاین نمی توانید بین رقبایتان بدرخشید.

 

برای فروش آنلاین محصولات تان، شناسنامه محصول یادتان نرود

مهم ترین نکته ای که در فروش آنلاین توسط مشتری مورد بررسی قرار می گیرد جزئیات کامل محصول شماست. از آنجا که خریدار امکان مراجعه حضوری دیدن محصول شما را ندارد باید در توصیف جزئیات محصول دقیق و البته بسیار صادق باشید. هرچقدر بیشتر به جزئیات محصول و توصیف ویژگی های آن بپردازید اطمینان خریدار را بیشتر کرده اید.

البته پرداختن به جزئیات به معنای استفاده از جملات طولانی و چند پاراگرافی نیست. در عین جزئی بودن سعی کنید مختصر و کوتاه به توصیف محصولتان بپردازید. در کنار توصیف متنی محصول حتما تصویر باکیفیتی از آن را در سایتتان قرار دهید. در مورد بعضی اجناس برای مثال بلوزهایی که دارای طرحی خاص در قسمت پشت لباس هستند لازم است عکس از قسمت پشت لباس هم گنجانده شود.

 

برای فروش آنلاین باید محصولات تان با قیمت باشند

وقتی کسی ترجیح می دهد به جای خرید حضوری به صورت آنلاین محصولی را خریداری کند، بدون تردید دنبال دریافت جزئیات بیشتری در مورد کالای مورد نظر است. خصوصا در مورد قیمت. درج شماره تماس برای ارائه اطلاعات بیشتر به خریدار هر چند لازم و حیاتی است اما اگر قرار باشد وب سایت شما روزانه 10 هزار بازدیدکننده داشته باشد، آیا خود شما توان پاسخگویی به این تعداد تماس را خواهید داشت؟ آخرین قیمتی که مناسب کالای ارائه شده تان است را حتما کنار آن درج کنید.

 

سریع ترین راه پرداخت در فروش آنلاین بسیار مهم است

همیشه آسان ترین راه پرداخت را برای مشتریانتان در نظر بگیرید. مطمئن شوید سرعت انجام عملیات در سایت شما زیاد است و مشکلی برای بازدیدکنندگان ایجاد نخواهد کرد.

 

در فروش آنلاین بعد از ارسال کالا تماس با مشتری را فراموش نکنید

بعد از خرید، مشتری تان را رها نکنید و یک هفته بعد با فرستادن یک ایمیل از او در مورد نحوه رضایت از محصول سوال کنید. برای این کار سعی کنید هنگام ثبت خرید، مشخصات کلی خریدار را از او بخواهید تا در مناسبت هایی خاص مانند حرج یا فروش اجناس جدید، به مشتری تان دسترسی داشته باشید و او را در جریان تازه های سایتتان قرار دهید.

 

چند نکته بسیار مهم در فروش آنلاین

بعد از اینکه تصمیم گرفتید چه نوع محصول یا خدماتی را به صورت آنلاین در معرض فروش قرار دهید، مهم ترین اقدام طراحی خاص و منحصر به فرد سایتتان است. فضایی که در آن به معرفی محصولتان می پردازید بسیار مهم است و در نگاه اول می تواند نظر بسیاری از افراد را به سوی خود جلب کند. طراحی سایتتان باید به گونه ای باشد که بازدیدکنندگان را نسبت به زیر و رو کردن سایت و محصولاتتان به اندازه کافی ترغیب کند.

داستان شروع تجارت شما و انگیزه های شما می تواند برای مشتریان جالب باشد. با معرفی کامل خود و بخشی از داستان زندگی تان داستانی گیرا برای کسب و کارتان بسازید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی مثبت