همکار زیرآب زن و هزار و یک دردسر!!
همکارهای زیرآب زن یکی از مشکلات بزرگ در هر اداره و شرکتی است. اگر شما هم به تازگی وارد شرکتی شده اید و با این همکاران زیرآب زن روبرو شده اید بهتر است خواندن این مقاله را از دست ندهید تا بدانید چگونه باید با آنها کنار بیایید.

با همکار زیرآب زن ام چگونه کنار بیایم؟

کارمند یکی از اداره های دولتی هستم. همکارانم به دنبال زیر آب زدن من هستند. گاهی آن قدر عصبی می شوم که دیگر دوست ندارم سرکار بروم. چه کار کنم رفتار همکارانم بهتر شود؟ در ضمن به کارم هم علاقه مند هستم و از لحاظ مالی به آن نیاز دارم.
درباره این موضوعی که مطرح کرده اید باید خدمت تان عرض شود که چند احتمال وجود دارد که در ادامه درباره هر یک نکاتی را مطرح می کنم.


بیشتر بدانید : با همکار زیرآب زن چه کنم؟ چطور با او برخورد کنم؟

 

 

شاید حس تان ناشی از بدبینی است

معمولا خیلی از افراد این حس را دارند که همکاران درصدد زیر آب زنی هستند و پشت سر آن ها حرف می زنند. این حس همواره صحت ندارد. حتما قبل از هر اقدامی اطمینان حاصل کنید که حس شما ناشی از بدبینی یا پیش فرض های نادرست نیست؛ زیرا در جامعه ما این باور عمومی وجود دارد که در محیط کار، همکاران سعی در پایین کشیدن موقعیت دیگران دارند که الزاما درست نیست. اگر با بررسی مجدد باز هم به این نتیجه رسیدید که این موضوع صحت دارد، به پیشنهادهایی که در ادامه مطرح می شود، عمل کنید.

 

وارد حلقه دوستی شوید

یک روش این است که سعی کنید وارد حلقه دوستی آن ها شوید. با نزدیک شدن به آن ها و عملا جزئی از گروه آن ها شدن، می توانید از این اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کنید؛ البته به نقش و وظیفه خود هم دقت کنید. برخی مشاغل که مدیریت میانی یا مسئول شیفت بودن از آن هاست، ذاتا تعارض نقش دارند. به این معنی که بین کارکنان و مدیریت قرار دارند و هیچ گروهی از شاغلان این گونه مشاغل را جزو گروه خود محسوب نمی کنند. این تعارض ذاتی در وظایف شغلی، قطعا باعث رفتارهای ناخوشایند از سوی گروهی از کارمندان و همکاران خواهد شد. با این حال و با توجه به این نکته دست از تلاش در این حوزه برندارید.

 

کارتان را به بهترین وجه انجام دهید

راه دوم بی توجهی و نادیده انگاشتن آن هاست. به یاد داشته باشید تنها زمانی شما ناراحت می شوید که خودتان این اجازه را به دیگران داده باشید. اگر شخصی برای شما اهمیت نداشته باشد، از رفتارهای او ناراحت نخواهید شد. در واقع انجام مناسب و خوب وظایف شغلی می تواند بهترین گزینه باشد؛ زیرا پیشرفت شما در شغل تان وابسته به عملکرد شخصی شماست و نه نظر همکاران.

 

 به فکر انتقالی باشید

در نهایت اگر هیچ یک از این موارد مطرح شده، فایده نداشت و بیش از تحمل تان اذیت بودید، انتقالی گرفتن برای بخش یا شعبه ای دیگر می تواند یک گزینه باشد؛ زیرا رضایت از محیط کار و همکاران قطعا یکی از عوامل رضایت شغلی است. توجه داشته باشید که اگر این مورد آزارتان بدهد، روی خروجی و بازده شغلی تان نیز تأثیر خواهد گذاشت.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com