پیدا كردن یك شغل مناسب با درآمدی قابل توجه و شرایط كاری ایده آل، برای بسیاری یك رویای دست نیافتنی به نظر می‌رسد. اما در جهانی كه زندگی می‌كنیم حتی با سوت زدن یا خوابیدن هم می‌شود درآمد خوبی داشت.
 
ساده و پردرآمد و بی‌دردسر
پیدا كردن یك شغل مناسب با درآمدی قابل توجه و شرایط كاری ایده آل، برای بسیاری یك رویای دست نیافتنی به نظر می‌رسد. اما در جهانی كه زندگی می‌كنیم حتی با سوت زدن یا خوابیدن هم می‌شود درآمد خوبی داشت.
سایتی با نام fabjob متخصص معرفی چنین مشاغل باورنكردنی و عجیب است. آنچه در این مطلب می‌خوانید چند مورد از عجیب ترین شغل‌هایی است كه توسط این وب سایت پیشنهاد شده اند.
 
سوت زن:
بعد از حرفه «دادزنی» كه البته درآمد بالایی هم ندارد این بار نوبت شغل «سوت‌زنی» است. آنهایی كه نفسی قوی دارند و توانایی این را دارند كه چند ساعتی بی‌وقفه سوت بزنند، می‌توانند به عنوان هنرمندان برجسته درآمد خوبی كسب كنند. این افراد در گروه‌های موسیقی و یا گروه‌های نمایشی استخدام می‌شوند و اگر كمی خوش اقبال باشند می‌توانند مانند «دیوید وینتر» 58 ساله تا آخر عمر یك زندگی تجملی را تجربه كنند.
 
چرم صاف‌كن:
این شغل به مهارت زیادی نیاز دارد و كار راحتی نیست اما درآمد چشمگیری دارد. حتی بهترین چرم‌های جهان هم بعد از مدتی چروك می‌شوند بنابراین صاحبان كفش‌های چرمی گران قیمت به افرادی نیاز دارند كه چرم كفش شان را با نوعی ابزار مخصوص فولادی و صمغ درختی خاص و واكس صاف كنند. درواقع برای صاف كردن كفش‌های چرمی چندین هزار دلاری دریافت دستمزد چند صد دلاری در روز منصفانه است.
 
 
چرت زن:
در حال حاضر افرادی که به راحتی به خواب می‌روند و در خواب به‌طور مرتب رویا می‌بینند با این شانس روبه رو هستند که به عنوان داوطلب مناسب برای تحقیق در مورد پروسه خواب توسط پژوهشگران استخدام شوند. این افراد به آزمایشگاه‌ها و لابراتوارها می‌روند و پس از اتصال چند الکترود به سرشان می‌خوابند و هر وقت هم که بیدار شوند به خانه برمی گردند و برای این کار درآمد خوبی دارند.
 
بستنی خور:
برای داشتن این شغل كافی است فرد بستنی دوست داشته باشد و حس چشایی‌اش هم عالی كار كند. رقابت در صنعت بستنی سازی این روزها آنقدر داغ شده كه كمپانی‌ها برای جلب نظر مشتریان به طعم‌ها و مزه‌های جدید در محصولات شان رو آورده اند. در این بین افرادی كه می‌توانند با تركیب مواد مختلف یا طعم‌های متنوع بستنی‌های منحصر به فرد و خوشمزه تولید كنند، كار و بارشان سكه می‌شود. فقط كافی است توان چشیدن پیاپی چند كیلو بستنی را در طول روز داشته باشند.
 
بو كش:
این شغل تقریبا شناخته شده تر از سایر موارد است و به آنهایی كه در این حرفه مشغول هستند «بینی» می‌گویند. افرادی كه شامه قوی و توانایی تشخیص عالی رایحه‌های مختلف را دارند در كمپانی‌های سازنده عطر استخدام می‌شوند. وظیفه این افراد بو كشیدن رایحه‌های تولیدی و پیدا كردن رایحه‌ای است كه كمپانی‌های عطرسازی دیگر مشابه‌اش را از قبل تولید نكرده اند.
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع: tehrooz.com 
 
مطالب پیشنهادی:
اختلاف بر سر خرج خانه!
آشنا كردن‌ فرزندان با مسائل مالی‌ خانواده
60 برند معروف و معتبر در جهان  
خلاصه‌ای از برنامه ریزی استراتژیک
روشهایی برای جلوگیری از ولخرجی