معاون اقتصادی و برنامه‌ريزی سازمان تامين اجتماعی از پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه «ضروری»، «تحصيلی» و «ازدواج فرزندان» به مستمری‌بگيران و بازنشستگان تامين اجتماعی خبر داد.
 
  

حسین قدیم در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» (ایسنا)، ضمن اعلام این خبر تصریح كرد: وام‌ها یاد شده، از اوایل مهرماه جاری در حال پرداخت است و براساس قراردادهای موجود، پرداخت‌ها تا اردیبهشت‌ ماه سال آینده ادامه دارد.

وی میزان وام قرض‌الحسنه ضروری را تا سقف 500 هزار تومان اعلام كرد و گفت: سقف این وام در سال گذشته، 300 هزار تومان بود كه به در سال جاری به سقف 500 هزار تومان افزایش یافت.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی، با بیان این كه سقف وام قرض‌الحسنه تحصیلی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در سال گذشته 300 هزار تومان بود، تصریح كرد: این وام نیز به سقف 500 هزار تومان در سال جاری رسیده است.

به گفته وی، همچنین وام ازدواج فرزندان كه در سال گذشته تا سقف 400 هزار تومان پرداخت می‌شد، در سال جاری600 هزار تومان تعیین شده است.

قدیم در مورد نحوه مراجعه مستمری بگیران و بازنشستگان برای دریافت این وام‌ها اظهار كرد: سهمیه وام پرداختی هر استانی بر اساس تعداد مستمری‌بگیران آن استان تعیین و به شعب اعلام شده است. همچنین مستمری‌بگیران می‌توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی مربوطه، فرم‌های لازم را پر كنند.

به گفته وی،‌ وام‌های یاد شده، با اولویت و بنا به ضرورت و نیاز مستمری‌بگیران و اعتبار شعب و از طریق معرفی آن‌ها به بانك رفاه به عنوان بانك عامل، پرداخت می‌شود.

علی اكبر خبازها ـ رییس كانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی ـ‌ نیز در این باره اظهار كرد: وام‌های ضروری از محل وجوه اداره شده تامین می‌شود، لذا میزان این اعتبارات محدود است، بنابراین پس از بررسی‌های لازم در كانون و با همكاری و اداره كل تامین اجتماعی به مستمری بگیران نیازمند به وام پرداخت می‌شود.

وی با یادآوری سقف 500 هزار تومانی وام ضروری پرداختی تصریح كرد: سازمان تامین اجتماعی دارای یك میلیون و 300 هزار بازنشسته است كه وام ضروری به دلیل محدودیت‌های اعتباری بین هشت تا 10 هزار نفر توزیع می‌شود.

وی اظهار كرد: این وام‌ تنها به بازنشستگانی تعلق می‌گیرد كه تاكنون از این نوع وام استفاده نكرده‌اند.