در معاملات روز چهارشنبه قیمت هر بشكه نفت سبك آمریكا در بازار نیویورك برای تحویل در ماه فوریه با 6 سنت افزایش به 04/39 دلار رسید.

  
به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ به دنبال كاهش چشمگیر فروش مسكن در آمریكا و نگرانی از تشدید بحران اقتصادی جهان ، تقاضای جهانی نفت همچنان رو به كاهش است و قیمت این ماده زیر 40 دلار در هر بشكه باقی مانده است .
قیمت نفت از ابتدای امسال تا كنون 59 درصد كاهش داشته است كه این نخستین بار طی هفت سال اخیر است كه قیمت نفت با كاهش روبرو می شود . اقدامات اوپك نیز برای جلوگیری از روند نزولی قیمت نفت كافی و موثر نبوده و میزان ذخایر جهانی انرژی به سرعت در حال افزایش است .
تتسو اموری از موسسه مالی آستماكس توكیو گفت: تا زمانی كه اقتصاد جهانی به رشد و رونق نرسد ، سرمایه گذاران در بازار نفت سرمایه گذاری نخواهند كرد و قیمت نفت افزایش نخواهد یافت . تقاضای جهانی نفت بیشتر از آنچه كه قبلا پیش بینی می شد ، كاهش داشته است .
در معاملات روز چهارشنبه قیمت هر بشكه نفت سبك آمریكا در بازار نیویورك برای تحویل در ماه فوریه با 6 سنت افزایش به 04/39 دلار رسید. قیمت نفت طی ماه دسامبر تا كنون بیش از 28 درصد كاهش داشته است . قیمت نفت دیروز نیز با 93 سنت كاهش به كمتر از 98/38 دلار رسید .

قیمت مسكن در آمریكا طی ماه گذشته 5/11 درصد كاهش داشته كه این میزان كاهش از زمان بحران بزرگ اقتصادی این كشور در دهه 1930 بی سابقه است . دولت ژاپن نیز از كاهش چشمگیر اعتماد تجاری در این كشور خبر داد . میزان ذخایر نفتی آمریكا نیز در هفته منتهی به 19 دسامبر بیش از 500 هزار بشكه افزایش داشته و به بیش از 3/321 میلیون بشكه رسیده است .
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news