پروژه پدیده شاندیز مجوز قانونی ندارد
وی افزود: در سال گذشته به مورد پدیده شاندیز وارد شدیم و اولین گزارش را در آن مقطع ارائه کردیم.
معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت پروژه پدیده شاندیز گفت: تقریبا هر موردی که شورای عالی شهرسازی و معماری به آن وارد شده ، در کشور تبدیل به یک جریان قابل پیگیری شده است.

 وی افزود: در سال گذشته به مورد پدیده شاندیز وارد شدیم و اولین گزارش را در آن مقطع ارائه کردیم.
حناچی با بیان این‌که این گزارش به روند شکل گیری این پروژه، تخلفات احتمالی و برخوردهایی که به موقع باید اتفاق می افتاد پرداخته تصریح کرد:‌ متاسفانه حمایت های بیجایی از این پروژه صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که این پروژه بزرگترین قرارداد تبلیغاتی را با صدا و سیما بسته است گفت: در آخر یک مصوبه درباره ساخت و ساز برج در این پروژه مطرح شد که عملا متوقف شود اما این اتفاق نیفتاد و روند با تخلف از مصوبه شورای عالی ادامه پیدا کرد.

حناچی در ادامه گفت: ‌در مورد حق و حقوق دولت و تبدیل زمین های کشاورزی به اراضی قابل ساخت و دیگر مسایل پدیده ی شاندیز موضوع در کمیسیون اصل مجلس90 هم مطرح شد ،در نهایت مشخص شد دارایی های شاندیز اگر جمع زده شود اختلاف قابل تاملی با ارزش سهام فروش رفته دارد.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ما در این مرحله نمی خواستیم این پروژه را متوقف کنیم تصریح کرد: اگر این پروژه می خواست مسیر قانونی اش را طی کند باید به کارگروه استان می آمد و بعد در شورای برنامه ریزی استان مصوبه می گرفت و نهایتا در شورای عالی شهرسازی و معماری تایید می شد.

وی در ادامه گفت:‌ اما دقیقا عکس این مسیر در این پروژه طی شده و قبل از آن که اساسا مجوزی گرفته شود کار عملیاتی ساخت و سازش آغاز شده است.

حناچی با بیان این‌که قبل از گرفتن هر مصوبه‌ای پروانه ساخت گرفته شده است گفت:‌ برای این روند تبلیغات وسیعی صورت گرفته است.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ اسنادی وجود دارد که دستگاه های اجرایی اعتراضات خودشان را اعلام کرده اند .

وی تاکید کرد: پدیده شاندیز پروژه ای است که با سرمایه های مردم، تبلیغات و سفته بازی پیش رفته است و به مخیله مردم هم خطور نمی کرد که پروژه ای با این میزان تبلیغات در صدا و سیما مسیر صحیح قانونی را طی نکرده باشد.

حناچی با بیان این‌که موضوع را به صورت مداوم دنبال کردیم و از مکاتبه با وزیر ارشاد و آقای ضرغامی تا کمیسیون اصل 90 پیش رفته ایم گفت: این کمیسیون سوالات مشخصی را مطرح کرد و ما در شورای عالی شهرسازی و معماری این سوالات را پاسخ دادیم و مشخص شده که این پروژه بر مبنای تخلفات وسیعی شکل گرفته است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
سرباز فراری های فوتبال باید شلاق بخورند
ما تمایلی برای نشستن با سگ های هار نداریم!!
3 میلیون پردرآمد یارانه بگیر تهران شناسایی شدند
گرد و غبار مدارس خوزستان را تعطیل کرد
هلاکت داعشی ها و اجساد متلاشی شده آنها در کرکوک(18+)