پسته شب عید ارزان شده یا گران؟!!
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: قیمت پسته نسبت به نوروز سال گذشته 10 درصد کاهش قیمت خواهد داشت.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: قیمت پسته نسبت به نوروز سال گذشته 10 درصد کاهش قیمت خواهد داشت.علیرضا ارزانی ممقانی ضمن ابراز تاسف از کمبود برخی اقلام خشکبار در بازار، معتقد است: با سوء استفاده از این موضوع، نرخ‌ها را افزایش داده‌اند و اقلام بی‌کیفیت را وارد بازار کرده‌اند و این امر باعث شده تعیین قیمت آجیل و خشکبار به دست قاچاقچیان بیفتد.

وی با بیان اینکه در سطح شهر مشهد 80 واحد صنفی مجاز فروش آجیل و خشکبار وجود دارد، افزود: معمولا در اسفند، برخی واحدهای غیرمجاز و بدون پروانه اقدام به فروش آجیل و خشکبار می‌کنند و نظارتی بر کیفیت و توزیع محصولات آنان وجود ندارد و چون از از 15 اسفند تا 15 فروردین پلمبی صورت نمی‌گیرد زمینه برای سوء استفاده این افراد فراهم می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار خراسان رضوی در خصوص واردات آجیل، اظهار کرد: واردات انجام می‌شود اما بسیاری از این واردات غیر قانونی است، بادام زمینی،‌ تخمه آفتابگردان و کدو محصولاتی هستند که به صورت قانونی از طریق گمرک وارد می‌شوند اما اقلامی مثل فندوق، بادام درختی و برگ زردآلو به صورت غیر قانونی و بدون نظارت بهداشتی وارد می‌شوند.

ارزانی ممقانی با بیان اینکه تولید انحصاری تخمه ژاپنی در خراسان رضوی انجام می‌شود، گفت: متاسفانه امسال به دلیل بادهای گرم در فصل تابستان به این محصول ضرر زیادی وارد شد و قیمت آن افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه پسته از دیگر محصولات صادراتی خراسان رضوی است، ادامه داد: این محصول از طریق گمرک کرمان، صادر و به نام تولیدات این استان ثبت می‌شود، همچنین واردات بی‌رویه تخمه آفتابگردان از چین، تولید این محصول در استان را از 100 درصد به 20 درصد رسانده و صنعت آفتابگردان استان با شکست مواجه شده است.

ارزانی ممقانی از توزیع کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب در فروش‌های فوق‌العاده فروشگاه‌های بهاره خبر داد و بیان کرد: تمام سعی خود را برای خدمت‌رسانی انجام می‌دهیم اما متاسفانه واردات اجناس بی‌کیفیت که توسط افراد خاص و با ارز مبادله‌ای انجام می‌شود ما را در این امر ناکام کرده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
پورشه سواران و بنز سواران در صف دریافت سبد کالا
یک پایگاه خبری ایرانی توسط داعش هک شد!!!
نصف جهان میزبان رئیس جمهور
عامل اعدام گروگان های ژاپنی: همیشه پای یک زن در میان است/عکس!
داعشی ها خلبان اردنی را زنده زنده سوزاندند/عکس!