با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال، وضعیت بازار خودرو در سال آینده به دغدغه مصرف‌کنندگان و همچنین نمایشگاه‌ داران اتومبیل و فروشندگان خودرو بدل شده است.

در سال جاری تحت تاثیر افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم، بازار آزاد خودرو در رکود نسبی به سر برد.

این موضوع زیان و اعتراض فعالان بازار آزاد خودرو از نمایشگاه‌های اتومبیل گرفته تا فروشندگان به اصطلاح سر پایی و دلالان خرد بازار آزاد خودرو را به دنبال داشت.

در این شرایط فعالان بازار خودرو معتقدند که در صورت ادامه رکود بازار خودرو در سال آینده، برخی از فروشندگان ناچار به خروج از این بازار خواهند بود.

در این زمینه مالک یکی از نمایشگاه‌های اتومبیل پایتخت می‌گوید: امسال سال بدی برای فروشندگان خودرو بود زیرا تقریبا در تمام سال بازار درگیر رکودی شدید و فراگیر بود.

پورحسنی با بیان اینکه امسال یکی از بدترین سال‌ها از نظر میزان فروش برای نمایشگاه‌های اتومبیل بود، خاطرنشان می‌کند: امیدواریم سال‌ آینده بازار از رکود فعلی خارج شده و ضرر و زیان فروشندگان پایان یابد.

وی ادامه می‌دهد: اگر تورم در سال آینده کنترل شده و قیمت خودروها افزایش نیابد، با افزایش قدرت خرید مردم بازار خودرو وارد دوره رونق خود خواهد شد.

این فعال بازار خودرو با بیان اینکه در صورت ادامه وضعیت فعلی در سال آینده برخی از فروشندگان خرده‌ پای این بازار مجبور به تغییر شغل خواهند بود، تصریح می‌کند: با این حال فروشندگان امیدوارند که سال آینده سال رونق بازار خودرو باشد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir