رئیس اتحادیه طباخان تهران از کاهش قیمت خرید کله و پاچه برای واحدهای صنفی خبر داد و فروش هر دست کله و پاچه به قیمت بالاتر از 40 هزار تومان را تخلف عنوان کرد.

حسین رواسی رئیس اتحادیه طباخان تهران اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده واحدهای صنفی ما باید هر دست کله و پاچه مرغوب و با کیفیت را هزار تومان ارزان تر از کشتارگاه‌ها یا مراکز خرید تهیه کنند که مذاکرات و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: واحدهای صنفی تقاضای افزایش قیمت را داده بودند و برای اینکه افزایش قیمتی را مصرف کننده شاهد نباشد، برنامه‌ریزی کردیم که واحدهای صنفی بتوانند کله و پاچه خود مورد نیاز را از کشتارگاه‌ها هزار تومان کمتر از قیمت خرید و فاکتور شده تهیه کنند و البته کاهش هزار تومانی نیز در دی ماه اجرایی شد.


گران‌فروشی به بهانه کیفیت

رواسی با بیان اینکه قیمت فروش کله‌ و پاچه براساس نوع سرویس‌دهی، مکان پذیرایی و موارد دیگر متفاوت است، گفت: برخی واحدهای غیرقانونی به بهانه کیفیت، اقدام به گران فروشی می کنند در حالی که هر دست کله و پاچه باکیفیت در تهران نهایتا باید ۴۰ هزار تومان باشد، نه بیشتر.

رئیس اتحادیه طباخان تهران در عین حال بیان کرد: در بعضی جاها شاهدیم که هر دست کله و پاچه به قیمت 50 هزار تومان به فروش می رسد که این کار غیرقانونی است و با آن ها برخورد می شود.

رواسی گفت: اختلاف قیمت خرید هر دست کله و پاچه با کیفیت و بی کیفیت برای واحدهای صنفی حداکثر ۱۰ هزار تومان است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir