به چلوکبابی‌ها حق سرویس ندهید
رئیس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران تاکید کرد: اعضای صنف چلوکبابی حق دریافت مالیات بر ارزش افزوده و حق سرویس از مردم را ندارند.

ناصر حسینی اظهار کرد: برخی از چلوکبابی‌ها اقدام به دریافت حق سرویس از مشتریان می‌کنند که این کاری غیرقانونی است و چلوکبابی‌ها نباید حق سرویس از مردم دریافت کنند.


واحد مجاز و دارای پروانه چلوکباب و چلوخورش در تهران داریم

وی با بیان اینکه حدود 800 واحد مجاز و دارای پروانه چلوکباب و چلوخورش در تهران داریم، گفت: چلوکباب و چلوخورشی‌ها می‌توانند انواع خورش، ماهیچه و غذاهای ایرانی که با چلو سرو می‌شود را به مشتریان عرضه کنند که طبق مصوبه وزارت بازرگانی 19 نوع چلو داریم که با خورش سرو می‌شود.وی یادآور شد: قیمت یک نوع غذا در واحدهای مختلف، متفاوت است چون برای تهیه غذا از مواد مختلف با کیفیت‌های متفاوت استفاده می شود و بر این اساس قیمت گذاری انجام می‌شود.

چلوکبابی‌ها حق دریافت مالیات بر ارزش افزوده را ندارند

حسینی همچنین با اشاره به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد: به استناد اظهارات معاون سازمان امور مالیاتی کشور اعضای این اتحادیه چون فراخوان نشده‌اند در نتیجه حق دریافت مالیات بر ارزش افزوده را ندارند.

وی در عین حال بیان کرد: به همه واحدهای صنفی خودمان بخشنامه ارسال کردیم که حق دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مردم را ندارند و آن‌ها نیز این مالیات را دریافت نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران ادامه داد: البته بعضی از چلوکبابی‌ها که دارای پروانه رستوران هستند این مالیات را دریافت می‌کنند که این موضوع قانونی است اما اگر پروانه آن‌ها چلوکباب و چلو خورش باشد نباید دریافت کنند و در غیر این صورت با آن‌ها مطابق قانون برخورد می‌شود.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir