سفر گروه 24 نفره سرمایه گذاران آمریکایی به ایران
روزنامه نیویورک تایمز آمریکا می نویسد هفته گذشته یک گروه از توریست ها و سرمایه گذاران بالقوه آمریکایی به منظور بررسی امکان سرمایه گذاری در ایران به تهران سفر کرده اند.

 گروهی از سرمایه گذاران آمریکایی همزمان با ترسیم چشم انداز توافق نهایی هسته ای بین ایران و گروه 1+5 به تهران رفته اند تا با مقامات مسئول ایران درباره فرصت های سرمایه گذاری در ایران گفت و گو کنند.این گروه هفته گذشته در حالی در یکی از لوکس ترین رستوران های تهران به منظور صرف ناهار و گفت و گو با مقامات ایرانی جمع شدند که آهنگ معروف " هپی " اثر "فارل ویلیامز" خواننده آمریکایی از سیستم صوتی این رستوران پخش می شد.

بنابر گزارش ها این گروه 24 نفره علاوه بر تهران سفری نیز به شیراز داشته و از اماکن تاریخی و باستانی این شهر بازدید کرده است. " ند لامونت" یکی از اعضای این گروه که پیشتر سیاستمدار بوده و هم اکنون یک کارآفرین خدمات دیجیتال است درباره این سفر به نیویورک تایمز گفت: " اینجا همه ما را دوست دارند."

این گروه با ویزای توریستی به ایران آمده اند و هدف از سفر خود را توریستی اعلام کرده اند اما در جریان سفر خود به ایران فرصت های سرمایه گذاری را نیز مورد بررسی قرار داده اند.

این گروه آمریکایی هفته پیش نخست وارد شیراز شده اند و پس از بازدید از این شهر به شهر مذهبی قم رفته اند و در آنجا با یکی از آیت الله های ارشد دیدار داشته اند. تد لامونت می گوید در دیدار با آیت الله ایشان از دوره تغییر در ایران سخن گفت. من از او پرسیدم این همه شعار مرگ بر آمریکا هنوز بر درودیوار دیده می شود و او در پاسخ گفت این شعار برای یک دوره متفاوت بوده است و حالا ایران وارد دوره جدید شده است.

تصاویر زیر حضور این گروه از آمریکایی ها را در رستورانی در تهران و نیز در پارک لاله تهران روایت می کند.

510743298.jpg
510744133.jpg


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: asriran.ir