نرخ ویزیت پزشکان در سال 94
معاون درمان وزیر بهداشت از اعلام تعرفه‌های درمان 94 خبر داد.

دکتر محمد آقاجانی گفت: بر اساس مصوبه هیئت محترم وزیران نرخ ویزیت پزشکان اعم از پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص در بخش دولتی و خصوص در سالجاری 15 درصد افزایش یافت.وی گفت: بر این اساس نرخ ویزیت در بخش دولتی برای پزشکان عمومی 92000 ریال، متخصصین 115000 ریال و فوق تخصص‌ها 138000 ریال و در بخش خصوصی برای پزشکان عمومی 190000 ریال، متخصصین 300000 ریال و پزشکان فوق تخصص 380000 ریال می‌باشد.به گفته آقاجانی، بر اساس این مصوبه تعرفه نرخ اقامت در بیمارستان‌های دولتی ( هتلینگ ) 20 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: در قالب مصوبه جدید هیئت محترم دولت، میانگین رشد کل تعرفه خدمات پزشکی تنها 9درصد خواهد بود. این در حالیست که هموطنان واجد بیمه پایه سلامت در هنگام بستری تنها شش درصد از مبلغ صورت حساب تنظیمی را بر اساس تعرفه و قیمت مصوب پرداخت می‌نمایند. از سوی دیگر روستائیان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر (دارای دفترچه بیمه روستایی) و سایر افرادی که از طریق نظام ارجاع به بیمارستانهای مشمول برنامه مراجعه می‌کنند، 3 درصد از هزینه خدمات را پرداخت می‌کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: با توجه به بازنگری کتاب ارزش‌های نسبی خدمات سلامت (ویرایش اول) در سال 1393 و اجرای ویرایش دوم این کتاب و اصلاح این ارزش‌ها از اول فروردین ماه 94، رقم ریالی ضریب حق الزحمه خدمات پزشکی در سال 94 در بخش دولتی و خصوصی تغییری پیدا نخواهد کرد.

آقاجانی گفت: همچنین نرخ خدمات پاراکلینیک در بخش دولتی تغییری پیدا نخواهد کرد .

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir