کف و سقف قیمت اجاره مسکن در تهران
یکی از فایل‌های عرضه شده در بازار رهن و اجاره مسکن با مبلغ رهن بالا مربوط به یک واحد مسکونی نوساز 500 متر مربع زیربنا است که در خیابان پل رومی واقع در خیابان شریعتی است.

محتوای فایل‌های جدید ارائه شده در سایت املاک «ایران فایل» در حال حاضر بیشترین تعداد فایل عرضه شده به بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی با متراژ بین 51 تا 75 متر مربع با تعداد  179 هزار و 15 عدد است و دومین متراژی که بیشترین فایل در بازار مسکن را به خود اختصاص داده، واحدهایی با متراژ بین 76 تا 100 متر مربع است که حجم آن  132 هزار و17 فایل است.بررسی این آمار مشخص می‌کند: بیشترین متقاضی در بازار رهن و اجاره شهر تهران متعلق به واحدهای اجاره‌ای متراژ کوچک (بین 51 تا 75 مترمربع) بیش از سایر واحدهای موجود در بازار رهن و اجاره است و از طرف دیگر این مساله گویای میزان ساخت‌و‌ساز واحدهای متراژ کوچک است که بنا به توانایی مالی مستاجران در بازار اجاره مسکن، صورت می‌گیرد.

البته ناگفته نماند که این میزان فایل اجاره (فایل واحدهای متراژ کوچک یعنی 51 تا 75 متر مربع) در همه مناطق تهران به یک اندازه نیست؛ چراکه همان‌طور که اشاره شد واحدها با متراژهای متناسب با قدرت مالی مستاجران در بازار مسکن هر منطقه از تهران ساخت‌و‌ساز می‌شود.

یکی از فایل‌های عرضه شده در بازار رهن و اجاره مسکن با مبلغ رهن بالا مربوط به یک واحد مسکونی نوساز 500 متر مربع زیربنا است که در خیابان پل رومی واقع در خیابان شریعتی است.
رهن کامل واحد مذکور از سوی موجر یک میلیارد و 500 میلیون تومان تعیین شده است.

اجاره بهای این واحد از نظر کارشناسان سایت ایران فایل، 294 میلیون تومان ودیعه به همراه 17 میلیون و 880 هزار تومان اجاره ماهانه است. از سوی دیگر رهن کامل این واحد 890 میلیون تومان است نه یک میلیارد و 500 میلیون تومان.

این واحد مسکونی از تمامی امکانات برخوردار و در طبقه پنجم است.

در ستون امروز نبض بازار، اجاره بهای واحدهای مسکونی در محله‌های مختلف تهران در سه گروه قیمت‌های پیشنهادی منصفانه، گران‌قیمت و ارزان‌قیمت گروه‌بندی شده‌اند.

gheymatmaskan3.jpg

 

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:donya-e-eqtesad.com