وام 18 میلیون تومانی مسكن دربازار نایاب شده و همچنان از سوی فعالان در بازار قیمت‌های متفاوتی برای آن ارایه می‌شود به طوریكه تفاوت این قیمت‌ها از یك بنگاه مسكن تا یك بنگاه دیگر در تهران 400 هزار تومان است.
   
   به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اگرچه ركود بازار مسكن این انتظار را در بازار خرید و فروش وام ایجاد كرد كه قیمت وام 18 میلیونی مسكن باید كاهش یابد اما گزارشها از بازار وام حاكی است كه نه تنها قیمتوامها كاهش نیافته است بلكه طی چند روز گذشته مجددا افزایش یافته است.

*افزایش 100 هزار تومانی قیمت وام 18 میلیونی

آگاهان بازار در خصوص وام مسكن میگویند: وام 18 میلیون تومانی مسكن در بازار كمیاب شده است در نتیجه قیمتها نیز طی چند روز گذشته 100 هزار تومان افزایش یافته است.
آنان می افزایند:وام مسكن در بازار به شكل قابل توجهی نایاب شده است بنابراین به دلیل اینكه بازار مسكن راكد و قیمت مسكن مناسب شده است متقاضیان خرید مسكن سعی می كنند از این شرایط نهایت استفاده را برده و وام مسكن خریداری كنند.

*گواهی كسر از حقوق 100 تا 300 هزار تومان

فعالان بازار قیمت وام 18 میلیون تومانی مسكن را به شرط داشتن گواهی كسر از حقوق از 2 میلیون و 450 هزار تومان تا 2 میلیون 850 هزار تومان اعلام میكنند.
یك فعال در خرید و فروش وام مسكن در خیابان ستارخان به خبرنگار فارس گفت: قیمت وام 18 میلیون تومانی مسكن به شرط داشتن گواهی كسر از حقوق 2 میلیون و 450 هزار تومان است و چنانچه متقاضی وام نتواند گواهی كسر از حقوق تهیه كند قیمت وام به 2 میلیون و 850 هزار تومان میرسد.
وی ادامه داد: برخی بنگاههای معاملات ملكی توانایی تهیه وام مسكن برای واحدهای مسكونی بالای 15 سال ساخت را نیز دارند.
وی گفت: تهیه وام 18 میلیون تومانی مسكن برای واحدهای مسكونی بالای 15 سال و تا 20 سال ساخت برای برخی دفاتر و بنگاههای معاملات ملكی 3 میلیون تومان است.

*وام جانبازی 6 میلیون

یك فعال در خرید و فروش وام مسكن در خصوص وام جانبازی گفت: سقف وام جانبازی 16 میلیون تومان است و افرادی كه بخواهند این وام را در بازار تهیه كنند باید 6 میلیون تومان برای آن پرداخت كنند.
وی افزود: تصویب نشدن شرایط جدید این وام موجب شده تا وام جانبازی در بازار نایاب شود.
به گفته وی، این وامها برای ملكهای 40 سال ساخت هم اعطا میشود و سود آن 4 درصد است. 
 
  گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news