معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، حمایت از صنایع کوچک را عامل نجات و توسعه اقتصادی کشور خواند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، غلامرضا سلیمانی امروز - چهارشنبه - در اولین همایش بانکداری صنایع کوچک با بیان این‌که با توسعه صنایع کوچک می‌توان در کشور رقابت‌پذیری ایجاد کرد، گفت: برای خروج از رکود و اشتغالزایی و طی آن توسعه متوازن در کشور لازم است از صنایع کوچک حمایت شود تا بتوانیم صادرات غیرنفتی را از طریق این صنایع افزایش دهیم.

وی افزود: در حال حاضر خواسته این صنایع تسریع دسترسی به منابع، اختصاص سهم مشخص از تسهیلات، شرایط آسان برای پرداخت و کاهش بروکراسی‌هاست که قرار است با ایجاد معاونت صنایع کوچک در بانک صنعت و معدن این مشکلات حل شود.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که در حال حاضر سه میلیون بنگاه کوچک با اشتغال حدود پنج میلیون نفر در کشور فعال است، گفت: مهم‌ترین مشکل این صنایع دسترسی به منابع تامین مالی آنهاست که با توجه به تجربه‌های موفق در دنیا که در حوزه بانک‌های SME وجود دارد، این موضوع در کشور ما اجرایی شد.

سلیمانی همچنین با تاکید بر تلاش برای استخراج اولویت‌های سرمایه‌گذاری با توجه به اولویت‌های منطقه‌ای ادامه داد: برنامه‌ ما ایجاد طرح‌های جدیدی است که توجیه اقتصادی داشته باشد. از سوی دیگر تلاش داریم از 21 مرداد‌ امسال در استان‌ها برنامه‌ای را برای فرهنگ‌سازی بنگاه‌های کوچک و متوسط اجرا کنیم.

همچنین در این مراسم علی سلیمانی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران پیشنهاد کرد که روی موضوع افزایش ظرفیت واحد‌های فعال تمرکز شود و گفت: باید تلاش کنیم واحد‌هایی را که در حال حاضر در یک شیفت کار می‌کنند حمایت کرده و آنها را به دو تا سه شیفت برسانیم.

وی با اشاره به فعالیت 3500 واحد تولیدی در استان تهران گفت: از این تعداد واحد فعال تنها 100 واحد هستند که به صورت دو شیفت کار می‌کنند که به نظر می‌رسد با ارائه‌ تسهیلات مناسب و آسان به این واحد‌ها بتوان ظرفیت این واحد‌ها را بالا برد.

منبع: ایسنا