معاون سازمان مدیریت و برنامه​ریزی کشور با اشاره به اینکه انحلال این سازمان تبعات زیادی به دنبال داشت، گفت: این انحلال به ویژه در استان​ها یک اقدام کاملا غیر کارشناسی، ​غیرقانونی و غیرمنطقی بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خوزستان، علیرضا صالح در مراسم معارفه رییس سازمان مدیریت و برنامه​ریزی استان اظهارکرد: سازمانی که بر اساسی تشکیل شود، باید طبق قانون نیز منحل شود این در حالی است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی بدون هیچ‌گونه توجه به مصوبات قانونی، منحل شد.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه​ریزی تنها سازمانی بود که بر اساس قانون تشکیل شد اما سازمان​های دیگر طبق ساختار و نظام اداری ایجاد شدند.

صالح با اشاره به اقدامان دولت یازدهم برای حل مشکلات پیش آمده ناشی از انحلال سازمان مدیریت و برنامه​ریزی، تصریح کرد: در سال گذشته از طرح​های تملک و دارایی​ها، 250 طرح که اولویت اجرا و درصد پیشرفت فیزیکی بالایی داشتند، تکمیل و به بهره​برداری رسید. امسال نیز با بررسی طرح​ها سعی کردیم در برنامه​ریزی‌ها به توازن اجرای طرح​ها در استان​ها توجه کنیم.

وی عنوان کرد: درآمدهای نفتی دولت در سال 1390، 180 میلیارد دلار و در سال 1393 حدود 30 میلیارد دلار بود اما به نسبت این درآمدها، اقدامات انجام شده در سال 1390 مطلوب نبوده و مقایسه این اعداد نشان می​دهد که فقط حجمی از بودجه​های هزینه​ای به دولت تحمیل شده است.

معاون امور مجلس، استان‌ها و پشتیانی سازمان مدیریت و برنامه​ریزی کشور بیان کرد: از سوی دیگر تعداد زیادی نیرو به بدنه دولت تزریق شده که بیش از ظرفیت موجود است. 33 هزار نفر در آزمون​های استخدامی سال‌های گذشته شرکت کرده و مجوز استخدام گرفته​اند اما جذب نشده​اند که این مساله استانداران دولت جدید را دچار مشکل کرد اما با برنامه​ریزی‌هایی انجام شده، بخش زیادی از این افراد استخدام شدند.

صالح با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه​ها خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود اینکه قانون اجازه حذف تعدادی از یارانه بگیران را به ما داد، ما فقط 80 هزار نفر را توانستیم حذف کنیم که البته حذف همین تعداد نیز جنجال​هایی را به پا کرد و کل حذف شدگان به یک میلیون نفر هم نرسید.

وی افزود: در اجرای قانون هدفمندی یارانه​ها متاسفانه هیچ‌گونه توجهی به بخش بهداشت و درمان نشده است و به همین منظور در طول یک سال گذشته 6 هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان اختصاص دادیم که تأثیر آن در بین مردم به خوبی دیده می‌شود.

صالح با اشاره به تکمیل طرح​های نیمه​تمام باقی​مانده از دولت قبلی گفت: در طول یک سال اخیر اعتبارات قابل توجهی به این بخش اختصاص یافت و طرح​هایی که با 100 میلیون شروع شده بود، اکنون با 100 میلیارد تومان تکمیل می​شود.

معاون امور مجلس، استان‌ها و پشتیانی سازمان مدیریت و برنامه​ریزی کشور اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز پروژه​های نیمه​تمام دولت در سال 1384، ​30 هزار میلیارد تومان بود و امروز در استان​ها این عدد به 9 هزار میلیارد تومان رسیده است که با ادامه کار، کل این طرح​ها تکمیل خواهند شد.

منبع: ایسنا