پروژه ساخت ایستگاه راه‌آهن تخت‌جمشید، بعد از هفت سال بلاتکلیفی قرار است بار دیگر آغاز شود.

به گزارش ایسنا در منطقه فارس، یکی از ایستگاه‌های پیش‌بینی شده برای راه‌آهن شیراز- اصفهان، ایستگاه مرودشت- تخت‌جمشید بود که بی‌هیچ توضیحی همان ابتدا، از پروژه حذف شد.

مدیر پروژه ساخت ایستگاه راه‌آهن شیراز- اصفهان با اشاره به اینکه در سفر وزیر راه و شهرسازی به فارس، اجرایی شدن این پروژه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: سال 1387 قرار بود این ایستگاه احداث شود اما به‌دلایل مالی، عملیاتی نشد.

جلال مومنی توضیح داد که قرارداد ساخت ایستگاه تخت‌جمشید هم در قالب ایستگاه راه‌آهن مرودشت، پیش‌بینی شده بود اما به مرحله ساخت نرسید.

وی گفت: براساس پیش‌بینی‌های طرح، قرار بود همزمان با احداث ایستگاه‌های صفاشهر و سعادت‌شهر، ایستگاه تخت‌جمشید هم احداث شود، اما پیمانکار پروژه به‌دلایل مالی، در همان مرحله ابتدایی و آغاز خاکبرداری، کار را متوقف کرد.

مومنی با اعلام این خبر که پروژه ساخت ایستگاه راه‌آهن تخت جمشید از دست پیمانکار قبلی خارج شده است، افزود: نظر مسئولان این است که پروژه ایستگاه تخت‌جمشید در شان این مکان باستانی، طراحی و هرچه سریعتر عملیاتی شود.

مدیر پروژه ساخت ایستگاه‌های راه‌آهن شیراز- اصفهان گفت: اینکه در مرودشت ایستگاه باری و در تخت‌جمشید ایستگاه مسافری احداث شود، هنوز نهایی نیست، اما امیدواریم با نهایی شدن موضوع‌، امسال شاهد اجرایی شدن پروژه باشیم.

منبع: ایسنا