بورس تهران در هفته گذشته روند منفعلانه‌ای در پیش گرفت و با افت 0.5 درصدی شاخص، در کانال 63 هزار واحدی درجا زد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس تهران که در اردیبهشت ماه روند نزولی شدیدی را تجربه کرده بود، در هفته اول خرداد ماه روند بی تحرک و منفعالانه ای آغاز کرد و با عدم تغییر جدی در متغیرهای خود مواجه شد به طوری که بی تحرکی بورس در هفته گذشته موجب نوسان 0.5 درصدی شاخص و باقی ماندن آن در کانال 63 هزار و 402 واحدی شد.با این اتفاق بازدهی سهامداران بورس تغییر محسوسی نکرد و در همان مقدار 1.4 درصدی باقی ماند.

این در حالی است که در کنار کاهش نوسان قیمت ها، حجم و ارزش معاملات نیز در هفته گذشته نیز به دلیل ابهامات سیاسی و اقتصادی و حاکم شدن جو بی اعتمادی در بازار تغییر چندانی نسبت به هفته پایانی اردیبهشت ماه نکرد که این عملکرد حاکی از دست نگه داشتن سهامداران از داد و ستد سهم و انتظار آنها برای مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای است.

انتظار سهامداران برای مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای به حدی است که بر خلاف سنت سال‌های گذشته، برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی و تقسیم سود آنها نیز تاثیری بر بهبود وضعیت بورس نداشته است بنابراین پیش بینی می شود فضای انتظار و نگرانی حاکم در تالار شیشه ای تا یک ماه آینده و زمان مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای همچنان ادامه دار باشد.

بنابراین در هفته ابتدایی خرداد ماه که یک روز از هفته معاملاتی قبل بیشتر بود، ارزش و حجم معاملات اندکی رشد پیدا کرد و طی 5 روز معاملاتی هزار و 825 میلیون سهم به ارزش 4 هزار و 317 میلیارد ریال داد و ستد شد؛ بنابراین ارزش و حجم معاملات رشد 36 و 17 درصدی را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد. همچنین در هفته مورد گزارش دفعات معاملات با 23 درصد رشد به 201 هزار دفعه رسید و تعداد خریداران نیز با رشد 19 درصدی به بیش از 49 هزار نفر بالغ شد.

منبع: ایسنا