قائم‌مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه رفت و آمد خارجی‌ها به کشور فعلا جنبه تشریفاتی دارد و تا زمانی که تحریم ها رفع نشود تفاهم نامه‌ای امضا نخواهد شد، گفت: در دوران تحریم در زمینه ساخت ماشین آلات خوب عمل کرده‌ایم که این یکی از زمینه های مشارکت در آینده خواهد بود.

محمد حسن پیوندی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا درباره همکاری با اروپایی‌ها و به ویژه آلمان‌ها در صنعت پتروشیمی، اظهارکرد: در برنامه سوم توسعه همکاری بسیار خوبی در زمینه فاینانس، انتقال دانش فنی و هم از نظر تجهیزات داشتیم، به علاوه به طور سنتی ما ایرانی‌ها، آلمان‌ها را در دقت و کیفیت کار بسیار قبول داریم.

وی با اشاره به اینکه در بخش تجهیزات و ماشین آلات نیز آلمانها بسیار دقیق هستند، خاطرنشان کرد: فعلا مذاکره ای با آلمانها نکرده ایم و با دعوت از آنها به عسلویه خواستیم که ببینند که پیشرفت ایران در دوران تحریم متوقف نشده است.

قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه رفت و آمد خارجی ها به کشور فعلا به صورت تشریفاتی صورت می گیرد و جنبه بررسی و نیاز سنجی دارد، تصریح کرد:در شرایط فعلی خارجی ها اقدام به عقد تفاهم نامه نمی کنند و منتظر رفع تحریم ها هستند.

پیوندی با بیان اینکه در دوران تحریم در زمینه ساخت داخل خوب کار کرده ایم، اضافه کرد: در زمینه ماشین آلات و تجهیزات خوب کار کرده ایم و به احتمال زیاد یک از زمینه های مشارکت با شرکت های ایرانی در آینده ساخت تجهیزات خواهد بود.

منبع: ایسنا