رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت از موفقیت این پژوهشگاه در مناقصه بین المللی ساخت و طراحی چهار واحد پالایشگاهی به عنوان لایسنسور در یک کشور خارجی برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش ایسنا، منصور بزمی در زمینه فعالیتهای بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت اظهار کرد: این پژوهشگاه پارسال بعنوان لایسنسور در یک مناقصه بین المللی ساخت و طراحی چهار واحد تحت لیسانس پالایشگاهی در یک کشور خارجی شرکت و در آن برنده شد.

وی با اشاره به این که پژوهشگاه صنعت نفت هم اکنون در حال انعقاد قرارداد این طرح است، گفت: این قرارداد شامل واحدهای مهم پالایشگاهی بنزین سازی (تصفیه نفتا و واحد افزایش دهنده اکتان بنزین)، کاهش گرانروی (Visbreaker) و واحد تصفیه نفت گاز است که همه تحت لیسانس هستند.

رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به این که این کار در رقابت با شرکتهای بین المللی انجام شده است، افزود: امیدواریم پس از انعقاد قرارداد، برای نخستین بار، پژوهشگاه صنعت نفت، دانش فنی پالایشگاهی را به خارج از کشور ارائه دهد و این نقطه عطفی در فعالیتهای پژوهشگاه است.

به گزارش شانا، براساس راهبرد جدید، پژوهشگاه صنعت نفت با شعار "خلق فناوری، توسعه پایدار" به عنوان بزرگترین مرکز پژوهشی تحقیقاتی کشور، از حال پژوهشی محض خارج و پژوهش را برای صنعت نفت در صحنه انجام می دهد.

منبع: ایسنا