مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اختصاص 20 میلیون تومان وام قرض الحسنه به متقاضیان نوسازی واحدهای مسکونی خبر داد و ایجاد تحول در حوزه کسب و کارهای خرد و کوچک را از اولویتهای صندوق عنوان کرد.

اصغر نوراله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر پرداخت تسهیلات خوداشتغالی، خویش فرمایی، مشاغل خانگی و کارآفرینی را در دستور کار برنامه‌های خود داریم و از خوشه‌های کسب و کار و متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خرد و کوچک حمایت مالی می‌کنیم.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: امضای این تفاهم‌نامه با هدف مشارکت بین صندوق و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به منظور اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای اسکان موقت ساکنان محلاتی است که دارای بافت فرسوده بوده و خواستار نوسازی محل اسکان خود هستند.

نوراله زاده این تفاهم‌نامه را در راستای تامین مسکن اجتماعی و حمایتی دانست و گفت: ما معتقدیم که توسعه ساخت و ساز به توسعه کسب و کار منجر می‌شود و می‌تواند بخش مسکن و بازار اشتغال را رونق دهد از این رو حمایت‌ مالی خود را از ساخت و ساز در حوزه مسکن به منظور تامین مسکن ارزان قیمت و ایجاد اشتغال اعلام می‌کنیم.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، کل اعتبار پیش‌بینی شده در این تفاهم‌نامه 120 میلیارد ریال است که مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات قرض السحنه با سود 4 درصد و بازپرداخت 36 ماهه از سوی صندوق به متقاضیان نوسازی بافت فرسوده اختصاص می‌یابد.

وی ایجاد تحول در حوزه کسب و کارهای خرد و کوچک را از اولویتهای صندوق ذکر و خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این تفاهم‌نامه ضمن تحول در کسب و کارهای کوچک مرتبط با حوزه مسکن، به رونق بازار مسکن و بهسازی بافتهای فرسوده محلات منجر می‌شود.

نوراله‌زاده درعین حال با اشاره به حمایت صندوق کارآفرینی امید از اشتغال روستایی، گفت: ایجاد اشتغال پویا و پایدار، افزایش رفاه و درآمد روستایی، کاهش مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ و کاهش نابرابری‌های منطقه‌ای از جمله اهدافی است که در راستای حمایت از صنایع روستایی دنبال می‌کنیم.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کمک به ایجاد و تقویت صنایع روستایی موجب درآمدزایی و توسعه صادرات روستاییان می‌شود و بسیاری از فعالیتهای روستایی در قالب صنایع دستی و گردشگری توسعه می‌یابد.

منبع: ایسنا