مدیر طرح جامع مالیاتی درباره نقش ممیزان پس از اجرای طرح مالیات الکترونیک گفت: ممیزان از این سیستم حذف نمی‌شوند بلکه وظایف تخصصی انجام می‌دهند، بنابراین هر مودی با چند ممیز در ارتباط خواهد بود.

نادر آریا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره نقش طرح جامع مالیاتی در کاهش فساد و فرار مالیاتی تصریح کرد: در واقع در این طرح نه تنها عملیات مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود بلکه فرآیند پرداخت مالیات به شکل یک خط تولید خواهد بود که در آن ممیز برخلاف گذشته تنها با یک مودی در ارتباط نیست.

وی در این باره تصریح کرد: در واقع هر یک از مودیان در این فرآیند به عنوان کارشناس وظیفه‌ی تخصصی خود را انجام می‌دهند و سپس پرونده را به مودی دیگر می‌سپارند، بنابراین هر ممیز مالیاتی با چندین مودی ناشناس در ارتباط خواهد بود.

مدیر طرح جامع مالیاتی با تاکید بر این‌که امسال باید هر یک از مودیان برای استفاده از خدمات مالیاتی تشکیل پرونده الکترونیکی را به صورت کامل انجام داده باشند، تصریح کرد: تشکیل پرونده و انجام فرآیند آن در هر زمان امکان‌پذیر است، اما مودیان برای پرداخت مالیات در تیرماه لازم است تا پایان خرداد‌ماه فرآیند تشکیل پرونده خود را کامل کنند.

آریا درباره‌ی ویژگی‌های طرح جامع مالیاتی عنوان کرد: در این طرح اتکاء به اطلاعاتی که از طریق روش خوداظهاری به دست می‌آید مزایایی را به وجود می‌آورد.

وی افزود: در واقع برخلاف روش علی‌الراس سنتی در این روش مالیات‌ها براساس مطالعاتی که خود مودی اطلاع کرده و در مورد وی وجود دارد تعیین می‌شود.

منبع: ایسنا