رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی(ایمیدرو) گفت: پیشنهاداتی برای تسهیل در پرداخت حقوق دولتی معادن به وزارت اقتصاد ارائه کرده‌ایم و تکلیف بدهی دو معدن چادرملو و گل‌گهر نیز تا هفته آینده در مجموعه حقوقی مجلس مشخص می‌شود.

مهدی کرباسیان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به بدهی دو معدن چادرملو و گل‌گهر اظهار کرد: با توجه به‌اینکه طبق قانون، سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد مکلف هستند به بدهی‌های دولتی و وصول طلب دولت رسیدگی کنند، این موضوع از سوی این دو نهاد پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: تا کنون نیز مذاکراتی در خصوص این دو معدن بین این سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد صورت گرفته است؛ به نحوی که بتوانند با تقسیط وتسهیل، بدهی خود را پرداخت کنند.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با بیان اینکه هفته آینده در مورد معدن چادرملو و گل‌گهر جلسه‌ای در مجموعه حقوقی مجلس برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این جلسه قرار است تمامی ابعاد حقوقی مورد ارزیابی و مطالعه دقیق قرار گیرد و پس از آن نتیجه قطعی اعلام می‌شود.

کرباسیان با اشاره به مشکلات سنگ‌آهنی‌ها گفت: باید در رابطه با حقوق دولتی و حق انتفاع همکاری‌های لازم باید صورت گیرد که البته در این خصوص پیشنهاداتی به وزارت اقتصاد ارائه کرده‌ایم.

وی معتقد است که باید بدهی‌های سال‌های 1392 و 1393 حقوق دولتی و حق انتفاع شرکت‌ها استمهال و زمان پرداخت آن به سال 1395 موکول شود تا بتوانند پروژه‌های توسعه‌ای را انجام دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اختیار این امر با با وزارت اقتصاد است، اظهار کرد: در این موضوع سازمان ایمیدرو تنها می‌تواند پیشنهادات خود را ارائه دهد و امیدواریم به زودی تکلیف این موضوع مشخص شود.

منبع: ایسنا