دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار طی نامه ای به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از اقدامات سازمان بورس تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در نامه سید روح الله میرصانعی دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار آمده است که این کانون برخود لازم می داند از اقدامات مفیدی همچون انتشار شاخص قیمت، و بازده نقدی (هموزن) و شاخص قیمت (هموزن)،کاهش حجم مبنای شرکت ها، انتشار اطلاعات ناشران بر روی کدال به صورت مستقیم و به تبع آن کاهش زمان توقف نمادها و افزایش دامنه نوسان در بورس به 5 درصد که در کاهش صف های خرید و فروش، افزایش تحلیل در بازار، افزایش نقدشوندگی مثمرثمر خواهد بود و اثرات مثبتی در بازار سرمایه بالاخص در بلند مدت به جا خواهد گذاشت، قدردانی کند.

به گفته دبیر کل کانون این اقدامات مناسب، نیاز بسیاری از فعالان بازار و محققان را بر طرف و امکان بررسی وضعیت بازار و میزان نوسان آن را به روش های مختلف فراهم کرده و در کاهش دسترسی و سوء استفاده های احتمالی از اطلاعات نهایی و عدم توقف نمادها و افزایش نقدشوندگی بسیار سودمند است.

این کانون به نمایندگی از اکثریت فعالان بازار سرمایه از این اقدامات و تصمیمات قدردانی کرده و آنها را در راستای استانداردهای بین المللی و حرکت به سمت بورس های کشورهای پیشرفته می داند.

به گزارش ایسنا، سیاست هایی همچون افزایش دامنه نوسان، کاهش حجم مبنا و انتشار مستقیم اطلاعات در حالی در بازار سرمایه اجرایی شده است که این سیاست ها علی رغم مثبت بودن تاثیری در روند بازار سهام نداشته و با بی توجهی اهالی تالار شیشه ای مواجه شده است زیرا بورس تهران از دی ماه 1392 تاکنون گرفتار رکود شده و زیان هنگفتی را نصیب سهامداران خود کرده است، بنابراین با حاکم شدن جو بی اعتمادی و بی انگیزگی در بورس تهران، این بازار برای حرکت تنها به یک محرک قوی سیاسی نیاز دارد.

منبع: ایسنا