معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: در جلساتی که با مدیران عامل بانک‌ها برگزار کرده‌ایم، قرار شد با مجموع هفت بانک در سال 1394 پرداخت وام بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را ادامه دهیم.

محمد سعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایسنا درباره‌ی مشکل تامین مالی بانک‌ها برای پرداخت وام نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده اظهار کرد: 27 هزار و 500 عدد سهمیه وام را به بانک‌ها اعلام کرده‌ایم و آنها نیز همکاری‌های لازم را انجام داده‌اند.

وی افزود: بنا به اعلام بانک‌ها، سهمیه‌ها قرار است از منابع مالی داخلی تامین شود.

ایزدی با اشاره به این‌که جلساتی در سال گذشته با مدیران عامل بانک‌های بیست و دو گانه برگزار کرده‌ایم که همگی بر سر نرخ سود مشکل داشتند، گفت: امسال با کمیته مشترکی که با کمک آقای میرمحمد صادقی، معاون بانک مرکزی داشته‌ایم رقم 24درصد برای دوران مشارکت و 21 درصد برای دوران فروش اقساطی نهایی و به همه بانک‌ها ابلاغ شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: البته مبلغ 9 تا 10 درصد یارانه سود همانطور که دولت تعهد به پرداخت آن کرده بود، پرداخت خواهد شد.

وی با بیان این‌که در جلساتی که در روزهای گذشته برگزار شده دو بانک عامل دیگر برای پرداخت این تسهیلات به پنج بانک پیشین اضافه شده‌اند، گفت: بانک مسکن و بانک قوامین به مجموع بانک‌ها اضافه شده‌اند که در سال 1394 با مجموع هفت بانک کار را ادامه خواهیم داد.

ایزدی با اشاره به این‌که در زمینه پرداخت تسهیلات دو مقوله وضعیت بانک‌ها و اولویت آنها مدنظر است، تصریح کرد: در حال حاضر اولویت بانک‌ها پرداخت وام مسکن نیست و اولویت روی سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که با صندوق مهر امام رضا (ع) یک وام 20 میلیونی در حوزه مقاوم‌سازی در نظر گرفته شده که این وام قرض‌الحسنه است، گفت: این مبلغ برای شهرستان‌ها جوابگو است که از آن به عنوان نوسازی و ودیعه مسکن استفاده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بودجه این کار با رقم 120 میلیارد شروع شده که امیدواریم در آینده این مبلغ افزایش یابد.

ایزدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش کلیدی زنان در برنامه‌های توانمندسازی اشاره کرد و گفت: زنان تسهیل‌گران مهمی برای برنامه‌های بهسازی و بازسازی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که برای بسیاری از زنان در شهرهای زاهدان، کرمانشاه، سنندج توانسته‌ایم اشتغال ایجاد کنیم، گفت:‌در این زمینه به آنها کمک خواهیم کرد.

منبع: ایسنا