فکر می‌کنید حقوق ماهیانه مرتضوی در تامین اجتماعی چقدر بوده است؟
وکیل سازمان تأمین اجتماعی گفت: آقای مرتضوی تا آخرین روزی که در تامین اجتماعی بوده، ماهیانه ۷ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان حقوق دریافت کرده است.

 مجتبی نظری وکیل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود امکان دارد جلسه دیگری در ارتباط با پرونده تامین اجتماعی برگزار شود اظهار کرد: گرچه آقای مرتضوی اصرار دارد دوباره لایحه بدهد و حتی جلسه دیگری برگزار شود اما قاضی دادگاه، آخرین جلسه را اعلام کرده است. خود قاضی پرونده نیز قبول دارد که این پرونده باید در یک یا دو جلسه تمام می‌شد.

وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی در پرونده شکایت از مرتضوی مبنی بر اینکه آیا تامین اجتماعی در پاسخ به استعلام دادگاه میزان حقوق دریافتی مرتضوی را که مدعی است جلویش حقوقش توسط وزیر تعاون گرفته شده است، مشخص شده یا خیر افزود: آقای مرتضوی تا آخرین روزی که در تامین اجتماعی بوده، ماهیانه 7 میلیون و 590 هزار تومان حقوق دریافت کرده است. خودش می‌گوید این مبلغ مساعده است. اگر این مبلغ مساعده است پس 90 هزار تومان چیست؟ در مساعده‌ها ارقام و اعدام رُند هستند.

نظری با بیان اینکه گرفته شدن جلوی حقوق مرتضوی با نامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحت ندارد گفت: مرتضوی تا روز آخر حقوق گرفته و آقای ربیعی و نوربخش با روی کار آمدن دولت روحانی در وزارت تعاون و تامین اجتماعی مستقر شدند بنابراین نمی‌توانستند جلوی حقوق وی را بگیرند.

وکیل تامین اجتماعی به نامه وزیر تعاون به دادگاه اشاره کرد و افزود: در پاسخ به نامه دادگاه، وزیر تعاون نوشته است که « من نفیاً و اثباتا هیچ دستوری مبنی بر عدم پرداخت یا پرداخت حقوق نداشتم». بنابراین این مسئله که جلوی حقوق وی توسط وزیر گرفته شده صحت ندارد و آقای مرتضوی تا آخرین روز حضورش در تامین اجتماعی، حقوق گرفته است. خود آقای مرتضوی می‌گوید این مبلغ، حقوق نیست و علی‌الحساب بوده اما مگر می‌شود کسی 16 یا 17 ماه در جایی کار کند و همه حقوقش علی الحساب باشد.

نظری همچنین در خصوص حاضر نشدن وزیر تعاون و مدیرعامل تامین اجتماعی در جلسه دادگاه به رغم احضار از سوی قاضی گفت: واقعیت این است که رئیس دادگاه از اینکه جواب استعلام‌ها را به موقع ندادند یک مقدار مکدر شد و فکر کرد که به وی بی‌توجهی شده است و به همین خاطر دستور احضار داد. هدف دادگاه این بود که جواب استعلام زودتر داده شد.

وکیل مدافع تامین اجتماعی افزود: مدیر کل امور مالی تامین اجتماعی در دادگاه حاضر شد و اعلام کرد که حقوق آقای مرتضوی به حساب شخصی وی واریز شده است و اینگونه که وی مدعی است حقوقش به حساب دادگستری ریخته می‌شده نیست. فیش 11 ماه آخر نیز موجود است که بر اساس آن آقای مرتضوی هر ماه حقوق گرفته است. متاسفانه آقای مرتضوی قصد دارد جلسه را عقب بیاندازد و پرونده را مشمل مرور زمان کند.

نظری درباره حضور نیافتن وزیر در جلسه دادگاه گفت: وزیر تعاون و مدیرعامل تامین اجتماعی هزار گرفتاری دارند و برای اینگونه کارها معاونت حقوقی در نظر گرفته شده است.اگر قرار باشد برای همه دعاوی خود آقای وزیر یا مدیرعامل تامین اجتماعی حاضر شود، آنها باید هر روز در دادگاه‌ها باشند زیرا پرونده‌های تامین اجتماعی بسیار است.

هفتمین جلسه محاکمه سعید مرتضوی، دهم مرداد ماه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد. مرتضوی در این پرونده از اتهامات خود در ارتباط با بخشی از گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی و شکایت روح‌الامینی اولیا دم یکی از کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک دفاع کرد.

بخش دیگری از گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی همچنان در دادسرا مفتوح است.

منبع: تسنیم