لحظه به لحظه با دادگاه متهم نفتی/ خبر در حال تکمیل
کیفرخواست متهم نفتی قرائت شد/ اتهام افساد فی الارض برای متهم ردیف اول

 اولین جلسه دادگاه متهم پرونده فساد نفتی دقایقی پیش در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران آغاز شد. اولین جلسه محاکمه بابک زنجانی آغاز شد اولین جلسه محاکمه بابک زنجانی تا دقایقی دیگر در شعبه 15 دادگاه انقلاب آغاز می‌شود. بنا به نظر قاضی صلواتی رئیس شعبه 15 انقلاب تهران این دادگاه به صورت علنی برگزار می‌شود.

12:00

جلسه دوم محاکمه متهم نفتی فرداساعت 8:30 صبح برگزار می‌شود.


11:59

با اعلام قاضی صلواتی اولین جلسه دادگاه متهم نفتی پایان یافت.

11:48

معاون دادستان تهران گفت: در تحقیقات انجام شده، متهم اعلام کرده بود که «ح. ف. ه» عضو هیئت مدیره بانک اف آی بی بوده است.« ب . ز» در جهت پیشبرد اهداف خود ناگریز به همکاری با یکی از بانک‌های داخلی بوده است. متهم پس از خرید سهام با مدیران بانک «م» وارد مذاکره شد و 60 درصد از سهام اف آی بی و کنت را به مبلغ 90 میلیون یورو به بانک «م» واگذار می‌کند. بانک مذکور پس از یکسال سهام را به «ب . ز» واگذار می‌کند. متهم پس از مشارکت با بانک داخلی در بستر دو بانک، اقدامات جعلی خود را انجام می داده است.

11:47
معاون دادستان تهران به نامه متهم ردیف اول پرونده نفتی به خواهرش اشاره کرد و گفت: وی در این نامه به خواهرش گفته است: «دیگر با خانم «چ» ارتباط نگیر از اینجا خبر می‌رسد به بازپرس کلی اطلاعات داده است.»

11:34
معاون دادستان تهران در ادامه قرائت متن کیفرخواست 237 صفحه‌ای «ب.ز» گفت: متهم از طریق کارمندان زندان اوین با بیرون از زندان ارتباط برقرار کرده و از طریق فردی با خواهرش ارتباط می‌گیرد. متهم در زمان تحقیقات نیز دست از جعل برنداشته است.

11:27

معاون دادستان تهران گفت: متهم در طول تحقیقات ابتدایی ادعا می‌کرده که حساب کاربری ایمیلش در بانک خود از طرف وزارت اطلاعات ایجاد شده است.


11:21

53 صفحه از کیفرخواست 237 صفحه‌ای «ب.ز» تاکنون قرائت شده است.

11:12

معاون دادستان تهران: متهم در طول بازپرسی گفته است که منبع ۱۵ میلیارد یورویی در خارج از کشور دارد.

11:05

2 خواهر متهم ردیف اول «ب. ز» وارد دادگاه شدند.

11:00

15 دقیقه تنفس اعلام شده از سوی قاضی صلوات به پایان یافت و ادامه رسیدگی به پرونده متهم نفتی آغاز شد.

10:45

با تشخیص قاضی صلواتی، برای ادامه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی 15 دقیقه تنفس اعلام شد و متهم با وکلای خود به رایزنی پرداخت.

10:43

نجفی در ادامه قرائت کیفرخواست 237 صفحه ای متهم نفتی به بانک «ک» اشاره کرده و گفت: این بانک در «26 . 8 .2009» تاسیس شد و در ابتدا متعلق به شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی متهم ردیف اول بوده است. این بانک مجوز فعالیت بانکداری در تاجیکستان دریافت می‌کند. «ح. ف. ه» متهم ردیف سوم به عنوان فرد مسئول به این بانک معرفی شده بود. همچنین دو کارمند از یکی از بانک‌های ایران نیز در این بانک استخدام می‌شوند. زنی به نام «م.م» به عنوان کارمند ماهانه 4 هزار یورو از «ب.ز» پول دریافت می کرده است.

10:42

معاون دادستان تهران با اشاره به اینکه متهم ردیف اول با مساعدت سایر همکاران خود به خریداری بانک‌هایی در تاجیکستان، مالزی و امارات اقدام کرده بود که در قالب آن‌ها به دنبال جابجایی ارز بوده است.

10:41

معاون دادستان تهران: حسب تحقیقات انجام شده متهم کارت های بانکی جعلی زیادی را طراحی کرده بود.

10:40

نماینده دادستان تهران در رابطه با زمینه اقدامات مجرمانه متهم نفتی به بحث ناشی از تحریم‌ها، شبکه مالی بانک‌ها و شرکت‌های نفتی و همچنین سیستم نرم افزاری اشاره کرد و گفت: در زمان تحریم تمامی بانک‌ها به جز چند بانک در لیست تحریم قرار گرفتند. همچنین ارتباط سوئیسفی بانک‌های ایرانی با سایر بانک ها قطع بود به همین دلیل «ب . ز» درصدد برآمد که سیستم نرم افزاری طراحی کند.

10:37

با گذشت 90 دقیقه قرائت کیفرخواست بابک زنجانی همچنان ادامه دارد.

10:07

معاون دادستان تهران: اتهامات متهم ردیف اول (ب . ز) 28 آبان 93 با شکایت وزارت نفت ثبت شد. همچنین به موجب مشارکت در اخلال نظام ارزی و شکایت‌هایی از سازمان تامین اجتماعی و بانک مسکن متهم موجب تعقیب در شعبه 26 ناحیه بازپرسی دولت قرار گرفت. شعبه بازپرسی بیش از 40 نوبت فرد را مورد بازرسی قرار داد و 200 فرد مطلع پیرامون شرکت‌های متهم به این شعبه فراخوانده شدند.

10:05

معاون دادستان تهران: در مقدمه این پرونده آمده است که طبق گزارش واحد اطلاعات پولشویی وزارت نفت پرونده‌ای در اوایل سال 92 مفتوح شد و با توجه به اینکه در حساب‌های شرکتی در کیش وجوه کلانی جابجا شده است رسیدگی از طریق مراجع قضایی تقاضا شد.

10:00

معاون دادستان تهران: کیفرخواست در 237 صفحه برای سه متهم صادر شده است. بر اساس قرار نهایی در تاریخ 27 اسفند 93 پرونده‌ای برای متهمان ردیف اول، دوم و سوم «ب.ز»،«ح . ف» و «م. ش» تشکیل شد.

9:30

در ادامه رسیدگی به این پرونده برای متهمان ردیف دوم و سوم نیز افساد فی الارض خوانده شد.

9:20

اتهام افساد فی الارض بر اساس کیفرخواست قرائت شده، برای متهم ردیف اول خوانده شد.


9:16

معاون دادستان تهران برای قرائت کیفرخواست پشت تریبون رفت. کیفرخواست برای سه نفر و در 237 صفحه تنظیم شده است.

9:03

اولین جلسه دادگاه متهم پرونده فساد نفتی به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.


8:33

وارد شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران شد.

8:17

متهم پرونده فساد نفتی وارد دادگاه انقلاب تهران شد.

خبر در حال تکمیل است...

 

منبع:میزان