واکنش ایران خودرو به حق مشتری
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: مشتری حق دارد از ما کیفیت، خدمات و نوآوری بخواهد اما رسیدن به این اهداف مهم، حاصل یک فرآیند است.

هاشم یکه زارع اظهار كرد: ما به عنوان تولید كننده مسئول هستیم خودرویی با كیفیت نزدیك به سطح جهانی محصول عرضه كنیم، اما این هدف نیازمند زمان است. وی كیفیت محصول را حاصل كیفیت قطعات و فرایند تولید دانست و گفت: تمركز ویژه روی قطعه سازی داریم و در دو سه ماه اخیر با 10سازنده ای كه كیفیت مورد نظر ایران خودرو را تامین نمی كردند، قطع همكاری كردیم.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار كرد: با توجه به وجود نیروی انسانی متخصص و فناوری های سطح بالا در مركز توسعه محصولات، همه زیرساخت ها و زمینه های لازم برای خودروساز شدن را داریم.یكه زارع موتور، گیربكس و استایل خودرو را از جمله مواردی ذكر كرد كه ایران خودرو در آن ها برند خود را به ثبت رسانده و گفت: ما می توانیم در سطح جهان به عنوان یك خودروساز شناخته شویم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه محصول جدید پروژه «ایكس.411» در پایان امسال و عرضه محصول جدید پروژه «ایكس.502» درسال آینده خبر داد و تحقیق و توسعه قوی را از جمله امكانات ایران خودرو دانست.وی افزود: با شركت های خارجی در حال مذاکره هستیم و قراردادهای جوینت ونچر (همكاری مشترك) به صورت 50 - 50 داریم كه بر اساس آن 30درصد تولیدات مشترك به بازارهای خارجی صادر می شود.

یكه زارع ادامه داد: در زمینه پلاتفرم هم اقدامات مهمی صورت گرفته و تا دوسال دیگر پلتفرم جدید ایران خودرو حاصل همكاری با شركت های ایتالیایی و كره ای آماده خواهد شد كه روی این پلاتفرم استایل های متناسب با فرهنگ و سلیقه مردم ایران قرارخواهد گرفت.

وی خواستار بهره گیری مشتریان از تسهیلات خرید خودرو شد و با بیان اینكه دولت كمك كند تا خودروسازان مطالبات خود را وصول کنند،افزود: در زمینه جایگزینی خودروهای فرسوده تصمیم جدی لازم است و چنان چه امسال 200هزار خودروی فرسوده را جایگزین كنیم هم در مصرف سوخت و هم در آلایندگی تاثیر دارد.

وی یادآور شد: هیچ خودورسازی مایل به افزایش قیمت نیست اما ایران خودرو سعی می كند با همین قیمت های موجود، كیفیت بالاتری را در محصولات خود ارایه دهد.مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو یادآور شد: گروه صنعتی ایران خودرو در نیمه نخست سال جاری شش هزار دستگاه خودروی سواری به بازارهای جهانی صادر كرده و این تعداد تا پایان سال به 20 هزار دستگاه افزایش می یابد.

منبع:خبرآنلاین