گسترش همکاری میان ایران و سوئیس
رییس دفتر رییس‌جمهور که برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد (داووس) به سوییس سفر کرده است روز پنجشنبه با رییس جمهوری این کشور دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های دو کشور رایزنی کرد.
 
رییس جمهور سوییس در این دیدار با تبریک اجرای رسمی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از ارتقاء سطح روابط در زمینه‌های مختلف و از جمله اقتصادی با ایران استقبال کرد.یوهان اشنایدر با مثبت ارزیابی کردن اجرای برجام گفت: این مساله را نه تنها برای ایران و طرف‌های توافق بلکه برای منطقه و حتی در سطح بین المللی مفید و مثبت می دانیم و امیدواریم نسبت به ارتقاء سطح روابط اقتصادی ایران و سوییس گام‌های جدی پیگیری شود.

رییس جمهور سوییس با اشاره به سفر قریب‌الوقوع خود به ایران، گفت: امیدوارم در این سفر بتوانیم به توافقات خوبی دست یابیم و نسبت به گسترش روابط ایران و سوییس به بالاترین سطح در حوزه های مختلف اقدام کنیم.
محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور نیز با استقبال از ارتقاء سطح روابط دو جانبه در حوزه‌های مختلف تاکید کرد: با توجه به رفع تحریم‌ها و راهنمای تجاری که همزمان با اجرایی شدن برجام منتشر شده و تمهیداتی که ایران در جهت توسعه روابط پیش بینی کرده است، امکان همکاری در حوزه های مختلف فراهم خواهد بود.

نهاوندیان تصریح کرد: سوییس با توجه به نقش مثبتی که همیشه در روابط ایران و سایر کشورها ایفا کرده، می‌تواند شریک تجاری خوبی برای ایران با سطح روابط بالا قلمداد گردد و امکان توسعه همکاری ها و روابط در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و مالی وجود دارد و در این خصوص بانک‌های سوییسی می‌توانند فعالیت مشترک خود با ایران را سرعت دهند.
 
منبع: ایسنا