تاکسی های هیبریدی و یورو۵ از امروز در تاکسیرانی تهران
  خودروهای هیبریدی و یورو۵ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شوند.

خودروهای هیبریدی و یورو۵ در تاکسیرانی تهران

میثم مظفرمدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ورود سری دوم خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی تهران خبر داد و اظهار داشت: در ششمین روز از هفته هوای پاک که با شعار «خودروی پاک، معاینه فنی و هوای پاک» نامگذاری شده، شاهد برگزاری مراسم ورود دومین سری از خودروهای هیبریدی «تویوتا» و یورو5 «رنو فلوئنس» هستیم. وی با بیان اینکه این خودروها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شوند، ادامه داد: شرکت‌های جدیدی که با مدل جدید سرمایه‌گذاری تأسیس می‌شوند خصوصیات متفاوتی دارند و خودرو در مالکیت شرکت است؛ یعنی راننده حقوق‌بگیر شرکت خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: رانندگان این تاکسی‌ها از بین متقاضیان انتخاب و بعد از تأیید صلاحیت‌های جسمی، پزشکی و طی کردن دوره آموزشی تخصصی در دانشکده تاکسیرانی، تأیید صلاحیت شده‌اند.

وی افزود: خصوصیت بارز این رانندگان، بالا بودن دانش و مهارت‌های تخصصی بوده و قرار است برای آنها دوره آشنایی با زبان انگلیسی نیز برگزار شود. در این خودروها تجهیزات ویژه‌ای نصب شده است، همه آنها به سیستم هوشمند ناوبری از جمله «جی.پی.اس»، مسیریاب و سیستم پرداخت الکترونیک مجهز هستند و حتی حسگرهای تشخیص تعداد مسافر و کنترل ورود و خروج برای این خودروها در نظر گرفته شده است.

مظفر خاطرنشان کرد: خدمات پشتیبانی مناسبی مانند کارواش، خوابگاه برای رانندگان و تعمیرگاه برای این خودروها توسط نماینده رسمی تویوتا، شرکت ایرتویا، پیش‌بینی شده است و مردم از طریق تلفن 4 رقمی «7263» می‌توانند نسبت به دریافت تاکسی‌های مدرن شرکت آرین تاکسی دسترسی پیدا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در سه سال آینده 10 هزار خودروی هیبریدی را وارد ناوگان تاکسیرانی کنیم، گفت: امروز 50 دستگاه به ناوگان تاکسیرانی افزوده می‌شود اما روزانه به تعداد آنها اضافه خواهد شد و به 250 دستگاه خواهد رسید. این اقدام کار جدیدی است که سازمان تاکسیرانی با نگاه تکیه بر خصوصی سازی و استفاده از ظرفیت های غیر دولتی، دنبال کرده است.

 

منبع: تسنیم