کارانه صد میلیونی پزشکان
جعفریان گفت: از میان 1100 عضو هیئت علمی این دانشگاه فقط 30 نفر هستند که با ارائه خدمات شبانه روزی تقریبا کارانه 70 میلیونی می گیرند که 20 درصد آن نیز بعنوان مالیات کم می شود.

دریافتی پزشکان واقعا چقدر است؟

دکترعلی جعفریان در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه ها گفت:30 نفری که کارانه 70 میلیونی دریافت می کنند از صبح تا شب در اتاق جراحی هستند و در رشته‌های مختلفی از جمله چشم، زنان، رادیولوژی و قلب فعال هستند تا جائیکه ماهانه 200 عمل جراحی انجام می دهند و هیچ دریافتی خارج از بیمارستان ندارند و شبانه روز درخدمت بیماران در بیمارستان هستند.

وی افزود: 56 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران زیر 10 میلیون، 75 درصد زیر 20 میلیون و 92 درصد زیر 40 میلیون کارانه دریافت می‌کنند یعنی 92 درصد کل اعضا هیأت علمی ما زیر 40 میلیون تومان کارانه می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این عددها رسمی و دقیق است و  بر اساس ثبت سند پرداختی اعلام می شود و معلوم نیست عدد 100 میلیون کارانه برای پزشکان را چه کسانی مطرح کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران درادامه به هزینه های طرح تحول سلامت در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: از آغاز اجرای طرح تحول 280 میلیارد تومان در دانشگاه علوم پزشکی تهران هزینه شده است که 208 میلیارد تومان یعنی 89 درصد این مبلغ مستقیماً در جهت کاهش پرداخت بیماران یا ارتقای هتلینگ مصرف شده است.

وی افزود: فقط 11 درصد این اعتبارات برای حضور متخصصان مقیم در اورژانس‌ها، ارتقای زمان ویزیت و زایمان طبیعی تعلق گرفته است.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما