قیمت های باور نکردنی بازار سیاه بلیت جشنواره فجر در فضای مجازی
بازار سیاه و دلالی فروش بلیط جشنواره فجر به فضای مجازی هم کشیده شد.

قیمت ها از 5 هزارتومان تا 420 هزار تومان در بازار سیاه فروش بلیت جشنواره فجر

بلیط جشنواره فجر با قیمت مناسب، تعویض سانس بلیط های جشنواره،  برای خرید بلیط فیلم مورد علاقه تان بشتابید و ...، جملاتی هستند که این روزها در مقابل سینماهای پایتخت می شنوید و اگر در زمان پیش فروش بلیط های جشنواره فجر نتوانستید خرید کنید، در بازار سیاه می توانید بلیط های فیلم مود علاقه تان را بخرید.

اما بازار دلالی خرید و فروش بلیط های جشنواره، به دنیای واقعی محدود نشده و دلال ها در فضای مجازی نیز اقدام به فروش بلیط های تقلبی و گاهی اصل می کنند.

این روزها در کنار بهار انقلاب، سال نوی سینما نیز آغاز شده و حضور در سینماها برای دیدن فیلم های جشنواره فیلم فجر به یکی از دغدغه های مردم تبدیل شده به‌گونه ای که بازار دلالی بسیار گرمتر از سال های گذشته ادامه دارد.

پیش فروش اینترنتی بلیط فیلم های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از 29 دی‌ ماه آغاز شد و به مدت سه روز ادامه داشت، در این میان عده ای از علاقمندان نتوانستند در زمان مشخص بلیط های خود را بخرند و دنبال راهی برای تهیه آن هستند.

اگر شما هم از آن دسته علاقمندان به سینما هستید که نتوانستید به موقع بلیط جشنواره را تهیه کنید، نگران نباشید چراکه برای تهیه بلیط مورد نیاز خود کافی است یکی از اپلیکیشن های خرید و فروش موبایل را نصب کرده و با جستجوی عبارت " بلیط جشنواره فجر" به انبوهی از آگهی های خرید، فروش و معاوضه بر بخورید.

اگر نگاهی به آگهی ها بیاندازید، به قیمت های مختلف از 5 هزارتومان برای یک بلیط تا 420 هزارتومان برای تنها یک سری 11 تایی بلیط جشنواره فیلم فجر روبرو می شوید و کارگردان و بازیگر حاضر در فیلم در قیمت گذاری بی تاثیر نیست، البته قیمت برخی از بلیط ها هم بصورت توافقی تعیین می شود.

 

4092575_184.jpg

این آگهی های موبایلی تنها برای فروش بلیط نیست، اگر تا الان فکر می کردیم فقط خانه و ماشین رو معاوضه می کنند، اشتباه می کردیم و این ترفند خرید و روش بازاری به جشنواره فیلم فجر هم رسیده است. 

4092588_907.jpg

 

یکی از این آگهی‌ها نوشته است:«4 سری بلیط جشنواره فیلم فجر در سینما آزادی ساعت 5 و 30 دقیقه»، قیمت هر کدام از این بلیطها 9 هزار تومان است. سری 11 تایی بلیطهای سینما آزادی در گروه الف، با قیمت 88 هزار تومان به صورت آزاد و 77 هزار تومان به صورت دانشجویی، پیش از آغاز جشنواره فروخته شده است. 

در یکی دیگر از آگهی‌ها آمده است:«یک سری کامل از بلیط های جشنواره فجر به قیمت خرید، شامل سودای سی‌مرغ 1، سودای سی‌مرغ 2 و نگاه نو می‌باشد. بلیط ها برای سینمای ویژه هنرمندان، سینما سروش می‌باشد که با حضور هنرمندان عرصه سینما اکران می‌شود.» قیمت این سری، 200 هزار تومان در نظر گرفته شده است. 

4092578_734.jpg

 

یکی از آگهی ها نوشته است: «بلیط جشنواره فیلم فجر سودای سی‌مرغ یک و دو در پردیس ملت، همراه با فرش قرمز هرمندان این آثار و پذیرایی. لطفا برای خرید فقط از طریق ایمیل یا تلگرام پیام دهید.» 

4092587_924.jpg

 

با یکی از این آگهی دهنده ها تماس گرفته و قیمت را جویا شدیم، این فروشنده گفت: " من از اعضای ستاد اجرایی جشنواره فیلم فجر بودم و بلیط هایی که برای فروش گذاشته ام، از طریق ستاد جشنواره صادر شده و هولوگرام دارد.

وی افزود: در حال حاضر تنها  دو سری بلیط نگاه نو و یک سری بلیط سودای سیمرغ 2 برای جشنواره صحرا موجود است که با توجه به گذشت روز اول جشنواره، آن را با قیمت 70 هزارتومان می فروشم."

البته این فرد از آگهی دهنده های منصف بود که قیمت مناسبی را برای بلیط ها تعیین کرده بود و این درحالی است که یک فرد سری کامل سی‌مرغ به تعداد 4 سری کامل سینما 15 سینما فرهنگ 2 مورد سینما قلهک را با قیمت 500 هزار تومانی برای فروش گذاشته است.

4092577_400.jpg

 

برای بررسی بیشتر این بازار سیاه در فضای مجازی با پلیس فتا تماس گرفتیم.

سرگرد کیانی سرپرست اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: تهیه بلیط های جشنواره باید از طریق مرجع موثق و متصدی برگزاری جشنواره صورت بگیرد و افراد باید مراقب جعلی بودن این بلیط ها بوده و مهر و نشان ستاد برگزاری جشنواره را رویت کرده و پس از آن به خرید بلید اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی موارد مذکور باید در فضای مجازی نیز مورد توجه قرار گیرد، افزود: افراد در خریدهای اینترنتی باید بررسی همه جانبه ای نسبت به آدرس و URL سایت فروش داشته باشند.

سرگرد کیانی در پاسخ به سوالی مبنی بر برخورد پلیس فتا با این اپلیکیشن و دلالی در فضای مجازی خاطرنشان کرد: برخورد پلیس فتا با این موارد منوط به شکایت است و درصورت شاکی خصوصی پلیس فتا وارد جریان می شود.

حال باید دید، مسئولین وزارت ارشاد و ستاد اجرایی برگزاری جشنواره فجر چه زمانی می خواهند برای برخورد با دلالی خرید و فروش بلیط جشنواره که پایش به فضای مجازی نیز کشیده شده است، برخورد کنند؟

گزارش از فاطمه باقری

 

منبع: باشگاه خبرنگاران