شهرام جزایری: خیالتان راحت احمدی نژاد برنمی گردد
شهرام جزایری گفت: «خیالتان را راحت کنم که احمدی‌نژاد به عرصه ریاست‌جمهوری بازنمی‌گردد.»

پیش‌بینی شهرام جزایری از نامزدی احمدی‌نژاد

شهرام جزایری گفت : «ایشان (آقای روحانی) باید نماینده تام‌الاختیار با اختیارات کامل رییس‌جمهور را انتخاب کند و وزرای اقتصادی کابینه را یک کاسه کند و نماینده ایشان بسیار قاطعانه سکان را دست بگیرند.» او همچنین مدعی شد: «سازمان بورس اوراق بهادار هر چه دلش بخواهد اجرا می‌کند. خودش به جای قوه قضاییه در بازار سرمایه نماد معاملاتی می‌بندد. هیچ مقررات شفافی برای بازگشایی نمادهای معاملاتی وجود ندارد. فساد و رانت یعنی چه؟ به نظر من وزیر اقتصاد باید یک اتوبوس به سازمان بورس اوراق بهادار بفرستد و همه را راهی سازمان دیگری کند. ستاد دولت یازدهم افراد متبحر و دانایی هستند اما توانایی کنترل مدیران زیر مجموعه خود را ندارند.»

جزایر با اشاره به دوران ریاست جمهوری گذشته عنوان کرد: «مسئله پوسیده اقتصاد که در دوره ریاست جمهوری سابق که هر کاری دلش خواسته کرده و استغفرالله هر فسادی به راه انداخته و ما به بدحسابی بدنام شدیم، با سلام و صلوات حل نمی‌شود. من با 25 سال سابقه فعالیت اقتصادی ندیده بودم بازار سرمایه تا این حد خراب باشد. پول نیست و بنگاه‌ها پول ندارند، بدهند. من هرگز قصد کار سیاسی ندارم و جرائت ندارم به این سیاسی‌ها نزدیک شوم و دوست هم ندارم نزدیک شوم و از شما رسانه‌ها می‌خواهم که زنگ نزنید اما به احترامی که تماس می‌گیرید، من حرف می‌زنم و همین فردا صبح تیتر می‌شود. به نظر من وزرای اقتصادی کابینه همین فردا صبح باید عوض شوند. یک ساعته تاخیر در این جابه جایی پاشنه آشیل دولت روحانی خواهد بود و خواهید دید.»

او در پاسخ به این سئوال که نگاه شما به آینده فعالیت‌های احمدی‌نژاد چیست، گفته است: «خیالتان را راحت کنم که احمدی نژاد به عرصه ریاست جمهوری بازنمی‌گردد. من با ایشان هیچ کل‌کلی ندارم و ایشان در آن مصاحبه کذایی علیه من موضع گیری کردند.»

او با توصیه‌ای خطاب به دولت یازدهم عنوان کرده است: «روحانی باید روحیه دولتی ماندن و بودن بخش‌های مختلف را کنار بگذارد و بخش خصوصی را قدرت ببخشد. باید سکان مدیریت را به بخش خصوصی بدهد. حاکمیت تنها وظیفه‌اش ایجاد امنیت و حفاظت از مرزهاست. اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد و نرخ پول و ارز را بخش خصوصی باید مشخص کند. بگذارید مردم خودشان فعالیت اقتصادی کنند. وقتی امنیت برقرار شود پول و سرمایه به کشور سرازیر می‌شود و نیاز نیست که نرخ دستوری تعیین شود. نرخ تسهیلات بانکی در دنیا نزدیک به صفر است. بانک خصوصی که به تازگی خبر آن را داده‌ام و قرار است در فضای جهانی تشکیل شود، بدون سود و کارمزد تسهیلات خواهد داد.»

 

وقتی جزایری بانک تاسیس می‌کند

شهرام جزایری در ادامه این گفت‌وگو درباره درخواست مجوز برای تاسیس بانک خصوصی گفته است: «در فضای بین‌المللی دریافت مجوز بانک بسیار ساده خواهد بود. جلسات هیات موسس برگزار و اقدامات محکم انجام می‌شود و هیچ ارتباطی به بازار ایران ندارد و من آن را از دور کنترل می‌کنم.»

او همچنین درباره پیشنهاد پرداخت یارانه 250 هزار تومانی از سوی احمدی‌نژاد گفت: «اطرافیان دولت احمدی‌نژاد بر اساس رویکرد عوام‌پسندانه‌شان اعلام کرده‌اند که به هر نفر به صورت مستقیم 250 هزار تومان یارانه پرداخت خواهند کرد. من بارها اعلام کرده‌ام که با یارانه مستقیم مخالف هستم. وقتی دولتی می‌خواهد یارانه مستقیم بدهد معنای دیگرش این است که من ابزار حمایتی مثل ابزار بیمه و ارائه خدمات ندارم. این اعتراف دولت است که من نمی‌توانم به ملت خدمات بدهم در حالی که وظیفه دولت است که خدمات بدهد. من گفتم در چنین شرایطی حاضرم به هر فرد دو و نیم میلیون تومان پرداخت کنم. بر اساس گزارش بانک جهانی درآمد سرانه ایران 4 هزار و پانصد دلار است. من از شما سوال دارم اگر برخی از مدیران ناکاربلد از عرصه مدیریتی کنار بروند نمی‌توان با این منبع مالی، درآمد سرانه مردم را با یک حرکت هنری بالا ببریم؟ جزییات در اقتصاد مقاومتی و بازگشت پول‌های بلوکه شده است.»

 

منبع: سایت خبری شهر/ ایسنا