ارقام بسیار درشت در فیش حقوقی جنجالی
انتشار فیش های حقوقی برخی مدیران بیمه مرکزی و ارقام بسیار درشت آن تعجب بسیاری از مخاطبان را برانگیخت.

توضیح بیمه درباره فیش حقوقی جنجالی

انتشار فیش های حقوقی برخی مدیران بیمه مرکزی و ارقام بسیار درشت آن تعجب بسیاری از مخاطبان را برانگیخت.اختلاف دریافتی ها در فیش های حقوقی آنقدر زیاد بود که واکنش های منفی زیادی را در رسانه‌ها و افکار عمومی موجب شد.بعد از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری برخی دستگاه ها از شمول اجرای این قانون خارج شدند و همین مساله اختلاف حقوق و دستمزد دریافتی در برخی دستگاه ها را تغییر نداد.در چند روز اخیر با انتشار فیش حقوقی اسفند ماه برخی مدیران بیمه مرکزی، مجددا برخی بی‌عدالتی‌ و اختلاف‌ها در حقوق و دستمزد بر سر زبان ها افتاد و حتی این سوال را به وجود آورد که وضع پرداختی ها در سایر دستگاه های دولتی و بانک های دولتی و نیمه دولتی چگونه است؟

fishhoghoghi_877.jpg

توضیح بیمه درباره فیش حقوقی جنجالی

در همین رابطه بیمه مرکزی در واکنش به انتشار این فیش های حقوقی، تاکید کرد: بخش عمده خالص دریافتی در اسفند ماه شامل برخی معوقاتی است که در مدت 84 ماه (از سال 87 تاکنون) پرداخت نشده بود و طی فرایند های قانونی به حساب آنها و بدون پنهان کاری و یا در قالب فیش های مختلف، به صورت کلی و در یک فیش تجمیع  و صادر شده است.

بیمه مرکزی فیش حقوقی بهمن ماه 94 و فروردین 95 یکی از مدیران خود را نیز که اتفاقا بالاترین دریافتی ( 87 میلیون تومان) در اسفند داشته است را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است.

براساس این فیش حقوقی، خالص دریافتی این مدیر بیمه مرکزی در بهمن ماه سال گذشته 8 میلیون و 457 هزار تومان و در فروردین ماه 8 میلیون و 854 هزار تومان بوده است.

در توضیحات بیمه مرکزی بر این مساله تاکید شده است که این معوقات در سایر دستگاه ها هم وجود داشته که آنها هم در این مدت این معوقات را دریافت کرده اند؛ بنابراین این پرداختی تنها مشمول بیمه مرکزی نمی شود.

در همین رابطه خبرها و تحلیل های مختلفی مطرح شد از جمله اینکه رئیس کل بیمه مرکزی یکی از مدیران بیمه مرکزی را برکنار کرده یا اینکه 200 میلیون تومان به خزانه بازگشته است.

اما بیمه مرکزی این خبرها را تکذیب و اعلام کرد بیمه مرکزی پولی از خزانه دریافت نمی کند و حقوق و مزایای کارکنان را از محل درآمدهای خود پرداخت می کند.

هر چند که دریافتی این مدیر در بهمن سال گذشته و فروردین ماه امسال بسیار کمتر از رقم اسفند ماه است اما باز هم ارقام درج شده قابل تامل هستند.

اضافه کاری 4 میلیون و 300 هزار تومانی، فوق العاده خاص  یک میلیون و 800 هزار تومانی که هم در فیش حقوقی بهمن ماه و هم فروردین درج شده است از مورادی است که موجب افزایش قابل توجه حجم دریافتی این مدیران در برابر سایر کارمندان دولت می شود.

از طرف دیگر با وجود اینکه بخش زیادی از دریافتی اسفند ماه مدیران بیمه مرکزی معوقات قبلی بوده، اما دریافت وام 400 میلیون تومانی با عنوان وام ضروری چگونه قابل توجیه است؟

ناگفته نماند که کارنامه بیمه مرکزی در سه سال گذشته در مقایسه با سایر دستگاه  های دولتی و نسبت به دوره مشابه قبل، بهتر بوده اما اقداماتی از این دست که به نوعی تبعیض در پرداخت حقوق به کارکنان دولت را نشان می دهد، عملکرد‌های مثبت را هم تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.